ANCOM: Utilizatorii de telefonie mobilă pot fi ţinta tentativelor de fraudă prin apeluri de la numere internaţionale

Data publicării:
Un bărbat răspunde la telefonul mobil.
Foto: GettyImages

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) atrage atenţia utilizatorilor serviciului de telefonie mobilă asupra apelurilor pierdute sau apelurilor primite de la numere internaţionale pe care nu le cunosc, care pot reprezenta posibile tentative de fraudă realizate de persoane necunoscute ce încearcă să obţină câştiguri ilegale.

„Apelând înapoi astfel de numere, utilizatorii pot fi suprataxaţi, costurile regăsindu-se ulterior pe factura de servicii de telefonie (...) Persoanele care au intenţia de a înşela utilizatorii dau apeluri scurte, de obicei prin intermediul unor programe de apelare automată a unor numere selectate aleatoriu, cu intenţia ca cel apelat să sune înapoi. Victima sună de obicei la un număr de telefon cu suprataxă, iar scopul celor apelaţi este să menţină apelul activ un timp cât mai îndelungat şi să obţină, astfel, câştiguri ilicite. Tarifele aplicate acestor apeluri, către numere din ţări precum Botswana, Guineea, Guyana, Nepal, Sri Lanka etc este ridicat, iar costurile se regăsesc, ulterior, pe factura persoanei care apelează, susţine autoritatea de reglementare, într-un comunicat de presă transmis, luni, Agerpres.

Potrivit sursei citate, persoanele care întâmpină o astfel de situaţie sunt îndrumaţi să nu sune înapoi la numerele pe care nu le cunosc, cu atât mai puţin dacă acestea sunt numere internaţionale provenind din ţări cu care nu au nicio legătură. De asemenea, nu trebuie furnizate date cu caracter personal dacă acestea sunt solicitate prin aceste apeluri.

În cazul apariţiei unei asemenea probleme, utilizatorii sunt sfătuiţi să informeze furnizorul lor de servicii de telefonie şi, totodată, să se adreseze Poliţiei, instituţia abilitată de dispoziţiile legale în vigoare să investigheze posibilele cazuri de înşelăciune sau de infracţiuni informatice.

Site-ul InfoCentru, creat de ANCOM, pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii.

Informaţiile se referă, în principal, la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot consulta pe aceeaşi pagină ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Editor : Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Rețea de pagini de Facebook și profiluri de Instagram pro Georgescu și AUR dezvăluită de...
Digi FM
Kim Basinger a împlinit 71 de ani. Cum arată azi starul din "9 săptămâni și jumătate", fosta regină a...
Pro FM
Anca Țurcașiu a dezvăluit identitatea iubitului ei. Cine este și cu ce se ocupă Călin, bărbatul care o face...
Film Now
Nominalizări Globurile de Aur 2025. "Emilia Perez", 10 nominalizări, românul Sebastian Stan, în cursa pentru...
Adevarul
Guvern: Există riscul unor pene de curent „pe scară largă” în România. Sfaturi pentru populație
Newsweek
Călin Georgescu își șterge urmele de pe TikTok. Cum vrea sa înlăture legăturile cu Rusia?
Digi FM
Analiză dură a lui Theodor Paleologu: „Capitolul Iohannis trebuie...
Digi World
Principalele motive pentru care te simți mereu înfometat. Factorii care influențează apetitul, creionați de...
Digi Animal World
Ce a făcut o vacă după ce stăpânul său a vândut-o unui vecin: „Asta se întâmplă când vinzi un animal fără...
Film Now
"La numai câteva secunde de moarte". Jamie Foxx, despre criza medicală prin care a trecut în 2023. Săptămâni...
UTV
Ce parere are mama Olgai Gutan despre noul ei iubit, CRBL. „Un barbat de 46 de ani, divortat si cu un copil...