Câți km echivalenți de gropi există pe drumurile naționale

Data actualizării: Data publicării:
gropi

Nu există șofer care să nu își fi băgat mașina în cel puțin câteva gropi serioase în această primăvară. Cu toate acestea Compania de Drumuri susține că gropile reprezintă însumat doar 88 de kilometri de drumuri naționale.

Dacă ar fi puse una lângă alta, gropile aflate pe drumurile naționale și autostrăzile din România ar totaliza doar vreo 88 de kilometri, arată datele prezentate luni de către Compania de Drumuri din România CNAIR. Indicatorul este unul acceptabil, în sensul că ponderea drumurilor teoretic pline de gropi în total ar fi de doar 0,55%, în condițiile în care întreaga rețea rutieră are 16.000 de kilometri de drumuri și autostrăzi.

Potrivit comunicatului remis luni, se mai adaugă 47.519 mp suprafețe burdușite, 8.916 mp suprafețe poroase, 529.305 mp fisurați sau crăpați.

Reparațiile, numite ”program de punere în ordine a infrastructurii rutiere la încheierea sezonului rece (reparații curente)”, se vor desfășura în perioada 1 aprilie - 30 iunie, la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Tipurile de lucrări de întreținere curentă cuprind atât lucrări la partea carosabilă, întreținerea platformei drumului, toaletări și igienizări, asigurarea scurgerii apelor din zona drumului, lucrări privind întreținerea plantațiilor rutiere, lucrări de întreținere curentă a podurilor, pasajelor, podețelor și tunelurilor, cât și lucrări care vizează siguranța circulației.

Ponderea cea mai mare o vor avea lucrările la partea carosabilă: plombări de gropi, repararea suprafețelor burdușite, badijonări pe suprafețele poroase, colmatări fisuri la îmbrăcăminți asfaltice, dar și colmatari crăpături și rosturi la îmbrăcăminți cu lianți hidraulici”, spune compania.

Pe lângă suprafața mică de gropi inventariată de CNAIR, există și alte cifre controversate prezentate luni. Pentru programul de reparații și întreținere a autostrăzilor și drumurilor naționale sunt alocați în 2018 aproximativ 120 milioane lei, respectiv vreo 25 de milioane euro. Ori, cu nu mai mult de două săptămâni în urmă, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, pretindea că ar fi nevoie de nu mai puțin de 4 miliarde euro pentru acoperirea tuturor gropilor din România. Suma pusă la bătaie de CNAIR reprezintă deci 0,62% din necesar.

Datele CNAIR arată că până acum au fost plombați doar 24.000 de mp de gropi, respectiv 3,9% din suprafața planificată.

Oricum reparațiile sunt făcute deseori superficial iar șoferii au toate șansele să nu simtă ameliorări. În urmă cu câteva zile, firma STRACO umplea gropile de pe DN73, intre localitățile Râșnov și Bran, cu mixtură asfaltică fără a o compacta și fără a o aduce la nivel cu restul carosabilului, rezultatul fiind o șosea plină de dâmburi în loc de gropi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri