Ce se va schimba în viteza trenurilor de călători în 2019 față de 2018

Data actualizării: Data publicării:
gara de nord tren- CFR -agerpres-4.9.2015
FOTO; Agerpres

CFR Călători a anunțat noul mers al trenurilor pentru perioada 2018-2019. Din șase-șapte rute analizate, doar pe una - două trenurile ajung mai repede la destinație. Pe restul, trenurile vor merge mai încet decât în actualul sezon.

Trenurile vor continua să meargă mai încet în 2019 față de acest an pe majoritatea magistralelor feroviare de transport, ameliorări urmând să fie înregistrate doar pe una singură, potrivit unei analize realizate de către Digi24.ro cu ajutorul informațiilor din Mersul Trenurilor, datele de 7 decembrie 2018 (actualul program de circulație) și 14 decembrie (viitorul program).

Care sunt constatările?

București – Constanța. Trenurile vor face și cu 17 minute mai mult pe un traseu care are doar 225 de kilometri. Este surprinzător cum această rețea feroviară a fost reabilitată pe bani buni nu cu mulți ani în urmă. Spre exemplu trenul IR 1581 cu plecare la ora 7.10 de la București Nord va face 2 ore și 17 minute față de 2 ore, în prezent.

București-Iași. Trenul IR1661 cu plecare la 5:55 în viitorul program va parcurge cei 405 kilometri în 6 ore 35 minute față de 6 ore 26 minute în prezent.

București-Timișoara. Trenul IR 1797, cu plecare în jurul orei 5:30 va face cu 14 minute mai mult, respectiv 9 ore 16 minute în loc de 9 ore 2 minute.

București – Arad. Trenul IR 346 cu plecare la ora 14:00 din București va face doar cu un minut mai mult față de actualul program de circulație, explicația probabilă fiind aceea că secțiunile reabilitate de cale ferată din centrul Transilvaniei vor compensa creșterea întârzierilor pe celelalte.

Ameliorările se vor simți pe rutele București-Oradea și București-Cluj. Pe ambele trenurile vor avea nevoie de o jumătate de oră mai puțin, față de prezent, pentru a ajunge la destinație. Dacă în prezent pe ruta București - Oradea trenul IRN 1741 face 13 ore și 14 minute în viitorul mers va avea nevoie de 12 ore și 39 de minute. La fel pentru București Cluj va avea nevoie de „doar” 9 ore și 28 minute față de 9 ore și 58 minute în prezent.

Un raport destinat Parlamentului, realizat în 2018, descria starea precară în care se găsește calea ferată. Nvelul de depăşire a termenelor de reparaţii este de peste 60% pentru majoritatea elementelor de infrastructură, iar în unele cazuri acesta trece chiar şi de 85 la sută.

Din totalul celor 13.680 kilometri de linie de cale ferată, 9.908  de kilometri nu mai oferă siguranţă , zone în care, cel mai probabil, se circulă cu mari restricţii de viteză. Procentul de linie degradată este de 72,4 la sută. La capitolul poduri, dintr-un  total de 4.739 de unităţi, 3115 sunt periculos de ruinate.

Creșterea vitezei de circulație nu poate avea loc decât după remedierea acestor aspecte negative însă CFR SA își focalizează atenția pe 1-2 proiecte importante de modernizare a căii ferate, finanțate din fonduri europene.

Citește aici cât au întârziat însumat trenurile în 2017.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri