Sari la conținut

Revoluţia automobilelor electrice îmbunătăţeşte perspectiva unor metale

Aspectul unor automobile electrice precum Nissan Leaf nu se deosebeşte prea mult de cel al automobilelor standard, dar noile materiale folosite ar putea revoluţiona piaţa unor metale precum litiul, deschizând un nou teren de operare pentru investitorii în resurse naturale, relatează News.ro.

GM Showcases Electric Car On Capitol Hill

Foto: Gulliver/Getty Images

”Am identificat vehiculele electrice ca un domeniu în care ne aflăm într-un punct de inflexiune al cererii”, a declarat Duncan Goodwin, manager de portofoliu la Baring Global Resources Fund, pentru care 12% din activele de 378,2 milioane de dolari sunt expuse la materiale utilizate în automobile electrice.

Guvernele susţin automobilele electrice, pentru îndeplinirea ţintelor de reducere a emisiilor de carbon, prin subvenţii, locuri de parcare gratuite şi scutiri de taxe.

Dezvoltarea pieţei creează în schimb o oportunitate pentru investiţii în resurse naturale, estimate în prezent la 235 de miliarde de dolari.

Pariul pe aceste resurse naturale nu este simplu. Estimarea cererii de metale pentru vehicule electrice este dificilă, iar progresele tehnologiei bateriilor ar putea modifica mixul.

Atragerea şoferilor să cumpere vehicule electrice rămâne o provocare, din cauza nevoii frecvente de încărcare a bateriilor şi a timpului necesar în acest scop.

Cu toate acestea, îngrijorările provocate de poluarea produsă de vehiculele diesel a făcut ca ediţia din acest an a salonului auto de la Paris să fie dominată de prototipurile electrice.

Numărul vehiculelor electrice şi hibride aflate în circulaţie la nivel global a depăşit 1 milion în 2015, potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie.

Cu toate că estimările variază, IHS Automotive anticipează că vehiculele electrice vor reprezenta aproape 4% din vehiculele uşoare în 2020, nivel echivalent cu 3,9 de maşini, faţă de doar 14.000 în 2010.

Majoritatea bateriilor pentru vehicule electrice folosesc catozi de tipul NMC (oxid de litiu, nichel, magneziu şi cobalt) şi anozi de grafit.

Metalele rare dysprosium, neodymium şi terbium, extrase mai ales în China de companii ca Xiamen Tungsten şi China Minmetals Rare Earth, sunt folosite la unele componente electronice ale motoarelor.

”Este clar că automobilele electrice actuale vor avea baterii litiu-ion. Vorbim despre litiu şi metale precum cobaltul, fierul fosfatat, elemente rare ale Pământului”, a arătat Horst Friedrich, director la Institute of Vehicle Concepts din Germania.

Cea mai mare parte a litiului provine dintr-o regiune numită ”triunghiul litiului”, respectiv Chile, Argentina şi Bolivia, iar mineritul acestora este o afacere tot mai profitabilă.

Preţurile litiului pentru baterii din China, cel mai mare producător de baterii litiu-ion, au crescut la peste 20.000 de dolari tona în această vară, aproape de trei ori mai mari faţă de anul trecut, datorită cererii mai mari.

”Industria litiului va creşte de la 160.000 de tone de LCE( echivalent de litiu carbonat) în prezent la cel puţin 260.000 de tone până în 2020”, a declarat Simon Moores, director general al Benchmark Mineral Intelligence.

Companii precum Albemarle, Lithium Power International şi Orocobre investesc în creşterea producţiei de litiu pentru bateriile automobilelor electrice.

”Penetrarea pieţei de către vehiculele electrice va avea un impact semnificativ asupra cererii de litiu”, potrivit companiei SQM din Chile.

În privinţa grafitului, piaţa este dominată de China.

Benchmark Mineral Intelligence anticipează că până în 2020 cererea de grafit destinat anozilor bateriilor va creşte cu 150.000-170.000 de tone, în valoare de 1,125-1,275 miliarde de dolari).

Eagle Graphite din Canada avertizează la rândul ei că atunci când producţia globală de vehicule electrice va atinge 1 milion de unităţi pe an, presiunile asupra furnizorilor de grafit vor creşte semnificativ.

Între timp, preţurile cobaltului, care au urcat cu 16% în acest an, sunt aşteptate să avanseze cu încă 45% până în 2020.

U.S. Defense Logistics Agency a început să facă stocuri de cobalt, măsură care scoate în evidenţă importanţa metalulul.

Etichete: masini electrice , nissan leaf , litiu

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale