Taximetriștii cer excluderea UBER de la masa discuțiilor

Data publicării:
German Court Bans Uber Service Nationwide
Foto: Guliver/GettyImages

UBER nu ar face transport sau taximetrie, deci nu are ce căuta la masa discuțiilor privind modificarea Legii 38/2003, privind taximetria, spune Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

Aceasta cere Guvernului României să dea curs cerinţelor transportatorilor şi să modifice Legea 38/2003 aşa cum se va stabili în urma negocierilor, conform legislației dialogului social. Firma UBER nu are niciun motiv să ceară amânarea sau orice fel de modificare a unei legi care reglementează transporturile şi taximetria, pentru că firma UBER nu face transport sau taximetrie, deci nu poate fi reprezentativă la masa negocierilor, într-un domeniu în care nu-şi desfăşoară activitatea. „Firma UBER este o platformă informatică, are cu totul alt obiect de activitate, deci nu are ce să caute în această discuţie referitoare la problemele transportatorilor”, spune COTAR.

Pe de altă parte, taximetriștii stau cu ochii pe posibila apariție a unei legislații ride-sharing care ar permite UBER să își continue activitatea. ”Aşteptăm cu interes discuțiile pe marginea activității de ride sharing, pentru că vrem să înţelegem şi noi cum se defineşte acest ride sharing, în condiţiile în care chiar firma UBER declară că preţul unei curse poate creşte de 7-8 ori,sau chiar mai mult conform unui algoritm de calcul aplicat preţului iniţial. Nu înţelegem cum se împart costurile cursei, cu acest algoritm care poate face o cursă de 15 lei în Bucureşti să ajungă la 250 de lei, aşa cum chiar reprezentanţii UBER au declarat. În plus, această modalitate de calcul pe bază de algoritm nu este reglementată în România şi nu corespunde legislaţiei fiscale în vigoare, deci nu se poate utiliza în mod legal”, spune Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

Propunerile Ministerului Transporurilor care ar împiediuca în viitor UBER să își continue activitatea nu stabilesc însă sancțiuni suplimentare și nici mecanisme de sancționare a șoferilor de taxi care refuză curse, impun arbitrat tariful călătoriei, la nivele ridicate, sau care au comportament necorespunzător față de clienți. De aceea succesul UBER în rândul locuitorilor marilor orașe din România este explicabil.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri