Sari la conținut
News Alert

Terorismul a crescut numărul de turiști în România

A fost un an bun pentru turismul românesc. Aproape două milioane de străini ne-au vizitat ţara în acest an şi au lăsat aici peste un miliard de euro. România a fost considerată o destinaţie sigură, după ce marile capitale europene au fost zguduite de atentate teroriste. Totuşi, piaţa a avut şi câteva hopuri. Câteva agenţii de turism au intrat în faliment, iar ulterior unul din trei operatori a rămas fără licenţă pentru că nu avea asigurare.

Atentatele din Istanbul, Ankara, Bruxelles, Berlin, Munchen şi Nisa au determinat zeci de mii de turişti români să îşi schimbe planurile de vacanţă. Mulţi străini au procedat la fel şi au ales România ca destinaţie.

Dragoş Anastasiu, director al unei agenţii de turism: Sunt oameni care gândesc cu inima şi cu sufletul şi aceştia reacţionează.

Astfel, numărul de cazări a crescut cu aproape 11% faţă de 2015.

În România au ajuns aproape două milioane de turiști străini, care au cheltuit un miliard de euro pe cazare, masă şi distracţie. Și asta doar în primele nouă luni ale anului.

Aurelian Marin, director agenţie de turism: S-au vândut cel mai bine 3 stele şi 4 stele şi de asemenea cererea pentru serviciile all-inclusive este în creştere.

Cei mai mulţi turişti au venit din Germania, Israel, Italia, Ungaria şi Franţa .

Litoralul a avut cu 15% mai mulţi turişti faţă de anul trecut.

Dragoş Răducan, vicepreşedinte FPTR: 950 de mii de turişti români pe litoral în structuri clasificate şi 50 de mii de turişti străini în structuri clasificate. Este pentru prima dată după 20 de ani când depăşim cifra de un milion de turişti pe litoralul românesc.

Trei avioane charter au făcut trei curse săptămânal între Tel Aviv şi Constanţa şi au adus 7.000 de turişti israelieni aici.

În plus toate companiile aeriene low-cost au dublat numărul de zboruri şI de rute pe piaţa internă.

Centrul ţării a fost cea mai promovată zonă în 2016.

Anca Nedea, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism: Transilvania a fost anul acesta un alt brand ambasador având în vedere că a fost denumită destinaţia numărul 1 a planetei

Nu a fost un an bun pentru toată lumea. După trei ani de linişte, au reapărut noi probleme cu agenţiile de turism.

Ciprian Enea consultant în turism: Ne-am confruntat pe sfârşit de sezon şi cu câteva falimente. Două dintre ele au fost mari.

Autoritatea Naţională de Turism a decis să ridice licenţele pentru toate agenţiile care nu aveau asigurare valabilă.

George Borună director de control în Autoritatea Naţională pentru Turism: Nu mai pot încheia pachete de servicii turistice dacă li se ridică licenţa.