Un real pericol: 85% dintre români încă mai cumpără mașini second-hand fără să le verifice în service

Data publicării:
Major Automakers See U.S. Sales Plunge In December
Foto: GettyImages

Nu este de mirare că şoselele sunt pline de maşini periculoase, care pot provoca oricând accidente cu efect dramatic. 85% dintre români încă mai cumpără automobile la mâna a doua pe încredere, fără să le verifice la service-uri auto. Iar jumătate dintre şoferi repară vehiculele la ateliere auto neautorizate, ca să facă economie de bani.

Mecanic auto: A fost lovită uşa şi a fost reparată cu foarte mult chit. Această uşă nu trebuia reparată. Trebuia aruncată şi înlocuită cu una nouă.

Andreea Milea, jurnalist Digi24: Anul trecut, în România, au fost vândute la mâna a doua peste un milion de maşini, atât importate cât şi din ţară. Dintre acestea, doar 77.000 au fost şi verificate în service înainte de a fi cumpărate.

În aceste condiţii, kilometrajul modificat ca să arate mai puţin şi maşinile reparate de faţadă, după accidente grave, devin capcane periculoase. Şi pentru cumpărător şi pentru ceilalţi participanți la trafic.

Dan Barbu, Asociația Societăților de Service Auto: Nivelul de uzură al autovehiculelor este mai mare cu 50-60% fașp de mașinile care circulă în spațiul vest-european. Românul în general își cumpără mașini pe care nu și le poate permite, și ulterior nu le poate întreţine.

Cine cumpără o maşină deja folosită trebuie să fie atent în primul rând la elementele de sigurantă: airbag-uri, sistemul de direcţie şi de frânare.

Valentin Ciobanu, realizatorul unui studiu: Au apărut, și se vând în anumite zone de piață, tot felul de elemente care simulează funcționarea unui airbag. Costa 10, 20 de lei. Este un montaj electronic pe care îl pui în locul airbag-ului. Când pui testerul pe mașină o să-ți spună că el funcționează. De fapt, el nu există.

Orice maşină la mâna a doua trebuie dusă la service-uri autorizate ca să fie investigată înainte să daţi banii celui care o vinde. Altfel, este uşor să fiţi păcăliţi, spun specialiştii.

Dan Barbu, Asociația Societăților de Service Auto: Din păcate nu avem o lege care să oblige posesorul de autoturism ca după un eveniment, mașina să fie verificată dacă a fost reparată conform. Ele se repară în garaje din spatele blocului.

Păgubiţii se feresc să vorbească. În schimb, se plâng pe internet.

Femeie: Am cumpărat o mașină, din 2009, de la un domn care părea de bună-credinţă. A doua zi de dimineaţă am plecat cu maşina spre mare. După exact 15 km a ieşit fum pe țeava de eşapament şi de la motor. (sursa: www.avocatnet.ro)

Sub anonimatul asigurat de Internet, alţii povestesc cum se scăpă de o maşină cu probleme.

Bărbat: Fratele meu și-a luat o maşină cu 50.000 de kilometri la bord. După un an i-a pocnit pompa de injecţie care ar fi costat 3.000 de euro. A cârpit-o şi a scăpat de maşină. Cine îmi garantează mie că nu pot avea parte de o astfel de maşină? (sursa: forum.peundemerg.ro)

Anul trecut, doar 60.000 de maşini noi au fost cumpărate direct de la reprezentanţe auto.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri