Curăţenia autostrăzilor din România costă 730.000 de euro, de patru ori mai mult decât în 2012

Data publicării:
Autostrada Constanta-Mfax-1

Cei mai mulţi bani merg către întreţinerea spaţiilor de servicii de pe Autostrada Soarelui, mai bine de două milioane de lei. Aici intră şi curăţenia în toaletele publice dar, din păcate, multe dintre ele nici măcar nu sunt funcţionale. Iar cele care sunt, fie sunt defecte, fie nu au apă, deoarece ţevile sunt stricate.

Bani fumoşi merg şi pentru igienizarea spaţiilor de servicii existente pe primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj. Lungă de nici 10 kilometri, această secţiune de autostradă are două parcări cu două grupuri sanitare. Întreţinerea acestora costă Compania de Drumuri peste 261.000 de lei.

În desfăşurare sunt însă alte două licitaţii, pentru parcările de pe şoseaua spre Piteşti şi pentru cele de pe autostrada Deva-Orăştie, finalizată în luna mai.

În total, cele 32 de parcări vor costa aproape 3,2 milioane de lei, adică peste 730.000 de euro. Compania de Drumuri plăteşte în acest an de trei ori mai mulţi bani pentru astfel de servicii faţă de anul trecut, când a dat peste 170.000 de euro.

O explicaţie este aceea că, în 2012, curăţenia a fost asigurată pentru 20 de parcări, în timp ce anul acesta trebuie întreţinute 32 de spaţii de servicii. Încheierea acestor contracte este necesară deoarece Compania de Drumuri nu are angajaţi specializaţi în colectarea gunoiului şi nici nu poate încheia contracte cu gropile de gunoi. 

Citiți și:

Bulgarii au terminat o autostradã în 40 de ani

Astăzi se decide înființarea Autorității Naționale pentru Autostrăzi

Autostrada Iași – Târgu Mureș amânată în urma plecării lui Relu Fenechiu din Guvern

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri