Curtea Europeană de Justiţie: Companiile feroviare vor plăti despăgubiri pentru întârzierile trenurilor

Data publicării:
trenuri gara iasi -Mediafax Foto-Andrei Nacu-2

Compensaţiile se plătesc chiar dacă aceste întârzieri au fost provocate de cauze extraordinare, care nu ţin de controlul companiilor, a decis instanţa juridică supremă a Uniunii Europene.

Potrivit legislaţiei europene, operatorii feroviari trebuie să ramburseze un sfert din preţul biletului pentru întârzieri de până la două ore şi 50% din preţ pentru întârzieri mai mari.

În România, CFR Călători a înregistrat întârzieri în 2012 care, cumulate, ajung la cinci ani. Daca s-ar aplical la noi, falimentul CFR Călători ar urma să fie...alaltăieri.

CFR Călători pierde tot mai mulți clienți

Compania estimează că în acest an va vinde aproape 50 de milioane de bilete. Numărul este mult mai mic decât acum 5-6 ani.

CFR Călători a vândut anul trecut mai puţin de 49 de milioane de bilete. Numărul celor care călătoresc cu trenul este de zece ori mai mic decât înainte de Revoluţie. În 1989, se vindeau aproximativ 470 de milioane de bilete.

Scăderea numărului de călători poate fi pusă şi pe seama întârzierilor mari pe care le au trenurile. Anul trecut, garniturile CFR Călători au cumulat întârzieri de 2, 6 milioane de minute. Asta înseamnă 1.800 de zile sau aproape cinci ani. Nu putem spune însă că este o situaţie singulară. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în anii trecuţi.

În aceste condiţii, transportul rutier de persoane s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani. Pe toate rutele importante există concurenţă din partea autocarelor şi microbuzelor care prin durata călătoriei, preţ, dar şi prin confortul oferit reuşesc să fure clienţii de pe calea ferată. În plus, din anii '90 încoace, parcul auto al românilor s-a triplat, iar mulţi au renunţat la călătoriile cu trenul pentru a se deplasa cu maşina personală.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri