Dezvăluiri în cazul Boeing 737 MAX: Un raport întocmit după primul accident estima 15 prăbușiri pe durata de viață a avionului

Relatives Of Lion Air Crash Victims Await News At Hospital
Foto: Gulliver/ Ulet Ifansasti/Getty Images

O analiză realizată de Administrația Aviației Federale din SUA în toamna anului trecut, după prăbușirea primei aeronave Boeing 737 MAX, arată că acest model de avion prezenta un risc ridicat de prăbușire, dar autoritățile americane nu au acționat până când nu a avut loc al doilea accident aviatic, informează CNN.

În accidentele aviatice în care au fost implicate aeronave Boeing 737 MAX, o cursă Lion Air și una Ethiopian Airlines, au murit 346 de persoane.

Un document al Administrația Aviației Federale din SUA datat decembrie 2018, la câteva săptămâni după prăbușirea cursei Lion Air, a estimat că vor mai urma 15 accidente aviatice pe durata de aviață a aeronavei Boeing 737 MAX. Acest document a fost făcut public miercuri, la o audiere în Comisia de Transport din camera inferioară a Congresului SUA.

Șeful Administrația Aviației Federale din SUA, Stephen Dickson, a spus că pe baza acelui document și "a ceea ce știe azi", ar fi acționat pentru menținerea la sol a aeronavei Boeing 737 MAX, dacă s-ar fi aflat la conducere în acea perioadă. Dickson a preluat funcția în luna august, la mult timp după realizarea documentului și decizia de menținere la sol a aeronavelor.

Documentul a fost prezentat prima dată de Wall Street Journal. Într-un comunicat, Boeing a spus că documentul FAA a stabilit că o atenționare cu instrucțiuni pentru piloți "a fost suficientă pentru permite aeronavelor 737 MAX să zboare până la implementarea schimbărilor la sistemul MCAS".

Asociațiile mari de poloți au spus că au aflat de sistemul MCAS cu ocazia acestei atenționări. MCAS este un sistem de stabilizare computerizată despre care s-a aflat ulterior că primea date eronate și făcea avioanele prăbușite să intre în coborâri necontrolate.

Boeing a anunțat că dezvoltă o soluție software pentru a repara sistemul și va adăuga un al doilea senzor care să verifice dacă datele primite de primul sunt corecte.

Dickson a recunoscut la audiere că panelul Administrației Aviației Federale adunat pentru a evalua problema nu a recomandat menținerea la sol a aeronavelor. Șeful FAA a mai spus că nu știe dacă panelul FAA a avut la dispoziție și documentul care estima riscul modelului Boeing 737 MAX.

Acuzații pentru Boeing și FAA de la foști angajați

Ed Pierson, un fost angajat Boeing la programul 737 MAX, a declarat că i-a avertizat în numeroase rânduri pe managerii Boeing să închidă linia de fabricație din cauza greșelilor și a reducerilor de costuri, dar recomandările sale au fost ignorate.

"Am anunțat conducerea Boeing în scris de mai multe ori, odată înainte de prăbușirea cursei Lion Air și din nou înainte prăbușirii Ethiopian Airlines, în privința riscurilor asociate cu aeronava din cauza mediului din fabrică", a spus Pierson. "Avertizările mele au fost ignorate".

Un fost angajat FAA, Micheal Collins, a spus că a fost martor la momente în care oficiali de rang înalt din Administrația Aviației Federale au ținut partea Boeing în fața propriilor specialiști.

Potrivit lui Collins, într-un caz anume, un oficial a decis peste avertizările a 13 ingineri, un pilot din proiect și patru manageri.

Editor web: Vlad Mironescu

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate