Banii în mișcare. Termenul de plată a furnizorilor, o cheie spre succesul afacerii

Termenul de plată a furnizorilor cheie de succes in afaceri
Termenul de plată a furnizorilor, cheie a succesului în afacere Foto: Guliver/GettyImages

Continuăm să vorbim despre circuitul de conversie a banilor în antreprenoriatul de success și vedem cum analizăm termenul mediu de plată a furnizorilor.

În primul rând, termenul mediu de plată a furnizorilor comerciali este unul dintre cei mai importanți indicatori la care se uită băncile și partenerii de afaceri pentru a evalua comportamentul de plată al companiei. De aceea, păstrarea unui termen de plată a furnizorilor aproape de practica din industrie, evitarea incidentelor de plată sau a proceselor comerciale deschise de creditori din cauza datoriilor comerciale restante sunt practici pentru a construi o credibilitate bună în piață.

În al doilea rând, comportamentul general de plată este permanent evaluat de furnizori și creditori prin intermediul agențiilor de rating sau companii de informații de afaceri. În urma analizei situației financiare a companiei, a istoricului acționarilor și comportamentului de plată, aceste agenții emit calificative de risc.

Ai nevoie de un calificativ bun pentru afacere

De cele mai multe ori, furnizorii decid în baza acestor analize dacă să lucreze cu tine, limitele de credit și termenele de plată pe care ți le oferă. De aceea, este foarte dificil să dezvolți o afacere de success dacă nu primeșți un calificativ bun de la agențiile de rating.

Poate te întrebi „Cum găsesc o agenție de rating”? Printr-o simplă căutare pe Google a cuvintelor „companii informații de afaceri”, vei găsi mai multe firme specializate în analiză și evaluarea financiară a companiilor. De aceea, este foarte important să vezi cum eșți perceput de ceilalți parteneri prin solicitarea unui raport de credit, să-ți înțelegi punctele forțe ale companiei tale și ce trebuie îmbunătățit.

Un raport de credit o să te coste între 5 și 20 de EURO, în funcție de conținut și complexitate, dar primești o serie de informații foarte utile. Cu această ocazie, o să vezi practica sectorului în care activezi sau cea a concurenților direcți, în ceea ce privește termenul mediu de plată a furnizorilor, un reper pe care întotdeauna trebuie să-l ai în vedere. 

Termenul mediu de plată a furnizorilor

O durată de plată a furnizorilor mai extinsă decât media sectorială poate reprezenta o problemă de credibilitate a companiei subiect, deoarece își plătește prea târziu furnizorii. Pe de altă parte, un termen de plată a furnizorilor foarte rapid ridică probleme de lichiditate pentru compania subiect și poate deteriora trezoreria acesteia.

Cele mai bune practici recomandă ca termenul mediu de plată a furnizorilor să fie în linie cu media sectorului în care activezi, dar nu mai mult decât 80% din durata cumulată de rotație a stocurilor și încasare a creanțelor de la clienți. Spre exemplu, atunci când durata cumulată de rotație a stocurilor și creanțelor este de 100 de zile, este bine să îți plătești furnizorii la 80 de zile. Astfel, diferența de 20 de zile este finanțată prin credit de capital de lucru de la bancă sau profit reinvestit.

Logica pentru această condiție este simplă: dacă finantezi creanțele și stocurile EXCLUSIV prin furnizori, NU TRANSMIȚI ÎNCREDERE partenerilor de afaceri și creditorilor deoarece tu nu riști niciun ban!

Până acum am văzut lucrurile static. Haideți să vedem cum privesc analiștii financiari și creditorii dinamica termenului de plată a furnizorilor.

Ce semnalează prelungirea termenelor de plată

Prelungirea termenelor de plată a furnizorilor indică, de cele mai multe ori, trei lucruri:

• Deteriorarea situației financiare a companiei    

• Putere mare de negociere a firmei în relația cu furnizorii

• Sau utilizarea resurselor financiare pe termen scurt, credit furnizor, pentru finanțarea investițiilor pe termen lung. Această strategie implică riscuri enorme pe care le poți controla numai dacă respecți circuitul 8 pe bilanț, despre care am vorbit în săptămâna dedicată capitalului de lucru.

Plata mai rapidă a furnizorilor, un risc

Pe de altă parte, diminuarea termenelor de plată a furnizorilor poate indica îmbunătățirea situației financiare a companiei subiect, care preferă să-și plătească furnizorii mai rapid pentru a beneficia de un discount. Câteodată, aparent paradoxal, plata mai rapidă a furnizorilor reflectă degradarea situației financiare a companiei subiect, deoarece partenerii își pierd încrederea în aceasta și doresc să fie plătiți de urgență.

În episoadele următoare continuăm să vorbim despre componentele circuitului de conversie și trecem la analiza rotației stocurilor și a creanțelor.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate