Rafinării de petrol din întreaga lume se închid din cauza cererii scăzute pentru combustibil. Ce ar putea urma pentru Europa

Data actualizării: Data publicării:
rafinarie de petrol
Rafinării de petrol din întreaga lume se închid pe măsură ce scade cererea pentru combustibili din cauza pandemiei. Foto: Guliver/ Getty Images

Companii petroliere își închid permanent rafinării din Asia și America de Nord iar facilități din Europa ar putea suferi aceeași soartă, din cauza perspectivelor nesigure de redresare a cererii pentru combustibil, după ce pandemia de coronavirus a tăiat din consum, transmite Reuters.

Pandemia a tăiat inițial cererea de combustibil cu 30% iar procesatorii de țiței au ținut temporar inactive unele rafinării. Însă consumul nu s-a întors la nivelurile de dinaintea pandemiei iar puținele călătorii făcute în această perioadă ar putea rămâne la fel, ducând la posibilitatea ca rafinăriile să se închidă permanent.

Printre companiile și rafinăriile petroliere afectate se numără:

SUA

Royal Dutch Shell a declarat că închide rafinăria din Convent, Louisiana, cea mai mare facilitate de acest fel din SUA. Închiderea va avea loc în noiembrie, după ce Shell a eșuat în a găsi un cumpărător. Shell se așteaptă să vândă, cu excepția a șase locații, toate rafinăriile și uzinele chimice de la nivel global și ia în considerare închiderea facilităților pe care nu le poate vinde.
Marathon Petroleum, cel mai mare procesator american, după volum, plănuiește să închidă permanent rafinăriile din Martinez, California și Gallup, New Mexico.

Singapore

Shell va înjumătăți capacitatea de procesare a țițeiului crud și va tăia din locurile de muncă la rafinăria Pulau Bukom din Singapore, ca parte a unei restructurări cu scopul de a reduce emisiile de dioxid de carbon ale companiei la 0 până în 2050.

Japonia

Cea mai mare companie de rafinare din Japonia, Eneos Corp, a închis permanent, conform planului, pe 30 septembrie, unitatea din Osaka care procesează 115.000 de barili de țiței pe zi.

Australia și Noua Zeelandă

Exxon Mobil cere guvernului australian să înceapă până în ianuarie derularea ajutoarelor pentru rafinăriile de petrol ale țării, după o decizie a BP de la începutul lunii noiembrie prin care se închide cea mai mare rafinărie din stat.

British Petroleum plănuiește să oprească producția de combustibil în Australia și va face conversia rafinăriei Kwinana – care este în pierdere -, cea mai mare dintre cele 4 din stat, într-un terminal de import al combustibilului, din cauza competiției acerbe din Asia.

Australia a propus să ofere stimulente în valoare de 1,68 miliarde de dolari pe 10 ani pentru a menține deschise cele patru rafinării ale țării și a transmis că va investi în construcția depozitelor de combustibil ca parte a unui plan de securitate pe termen lung.

Filipine

Royal Dutch Shell va închide permanent facilitatea sa din Tabango, care procesează 110.000 de barili de țiței pe zi în provincia Batangas, aceasta fiind una dintre cele două rafinării de petrol din țară.

Europa

Gunvor Group a spus în iunie că ia în considerare oprirea producției la rafinăria cu o capacitate de 110.000 de barili de petrol pe zi din Anvers, Belgia, având în vedere că pandemia de COVID-19 a afectat viabilitatea economică a acesteia.

Petroineos a declarat, marți, că plănuiește să stopeze aproape jumătate din capacitatea de producție a rafinăriei care procesează 200.000 de barili pe zi în Grangemouth, Scoția.

Compania franțuzească Total a declarat în septembrie că investește mai mult de 500 de milioane de euro pentru a face conversia rafinăriei din Grandpuits într-o platformă care nu mai folosește țiței și va produce combustibili și plastic din materiale ecologice.

Compania de consultanță energetică Wood Mackenzie pune rafinării din Olanda, Franța și Scoția pe o listă de posibile închideri.

Partenerii noștri