Șampania, produsul epuizat cel mai rapid în Franța, încă din noiembrie. Sunt temeri că unele mărci nu se vor mai găsi de Revelion

Data publicării:
sticle sampanie
Producătorii francezi de şampanie spun că vânzările din acest an ar putea fi la un nivel record. FOTO: Getty Images

Producătorii francezi de şampanie spun că vânzările din acest an ar putea fi la un nivel record. Încă de acum o lună, produsul a fost cel mai rapid epuizat pe rafturile supermarketurile din Franța. În condițiile restricțiilor impuse de noua variantă Omicron, oamenii vor sărbători sfârșitul de an acasă, așa că pe lista cumpărăturilor au pus și șampania.

Preşedintele Uniunii Producătorilor de Şampanie (UMC), Jean-Marie Barillere, estimează că vânzările din acest an vor trece de 5,5 miliarde de euro, depăşind precedentul record de 5 miliarde de euro stabilit în urmă cu doi ani. "A fost o revenire atât de uriaşă şi de neaşteptată că am avut unele întreruperi de-a lungul lanţului de aprovizionare, la fel ca şi multe alte produse în acest moment", a spus Jean-Marie Barillere.

Graba consumatorilor de a se bucura de renumita băutură cu bule ar putea să îi lase pe unii iubitori de şampanie fără băutura lor favorită în perioada sărbătorilor de sfârşit de an. Potrivit firmei de cercetare de piaţă Nielsen, şampania este produsul care încă de la începutul lunii noiembrie înregistra cel mai mare nivel de stoc epuizat din rândul principalelor categorii de produse din supermarketurile franceze.

În magazinul său specializat în vânzarea de şampanie din centrul Parisului, Benoit Melendez spune şi el că livrările din partea unor furnizori s-au epuizat. "Temerea mea este că nu vom putea satisface clienţii care caută o anumită marcă şi nu până în data de 31 decembrie", spune Benoit Melendez, scrie Agerpres.

Livrările limitate nu reprezintă un deficit structural, având în vedere că producătorii de şampanie au rezerve mari de produs pe care le pot folosi. Însă presiunile la adresa produselor disponibile au contribuit la creşterea spectaculoasă a vânzărilor în 2021, preţurile fiind revizuite în sus de unii producători pe parcursul anului, a precizat Melendez.

Relansarea cererii de şampanie face parte dintr-o revenire economică mai amplă pe măsură ce consumatorii au ieşit din izolările impuse în precedentele valuri ale pandemiei.

Cu toate acestea, economiştii şi investitorii sunt îngrijoraţi că varianta Omicron a coronavirusului va conduce la o nouă stagnare a activităţi economice în special în Europa, unde unele guverne au introdus din nou măsuri de izolare.

Însă Jean-Marie Barillere crede că dorinţa de a sărbători acasă, care a fost stimulată de pandemie, va susţine vânzările de şampanie chiar dacă magazinele şi barurile se vor închide din nou, un punct de vedere împărtăşit şi de Benoit Melendez.

"După vaccinurile de la sfârşitul verii, oamenii au început să spună că va trebui să trăim cu situaţia aceasta", spune Melendez.

În fiecare an, aproximativ 310 milioane sticle de şampanie franţuzească, care beneficiază de o indicaţie geografică strict controlată, sunt vândute în întreaga lume în timp ce alte peste un miliard sunt stocate în pivniţe, în aşteptarea momentului adecvat pentru a fi savurate. 

 

Partenerii noștri