Discuții FMI-Min.Transporturilor despre CFR Marfă. Guvernul ar putea aproba astăzi hotărârea de privatizare

Data publicării:
cfr marfa logo crop

Delegația tehnică a FMI va găsi un Minister al Transporturilor cu un ministru interimar, dar și cu un fost ministru condamnat la cinci ani de închisoare.

În ceea ce privește privatizarea CFR Marfă, delegația FMI va găsi o privatizare doar pe hârtie și blocată, pentru că, deși câștigătorul licitației - Grup Feroviar Român - a fost anunțat în urmă cu aproape cinci săptămâni, nici până acum nu s-a semnat contractul de privatizare.

În același timp, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a declarat la Digi24 că a fost semnat acordul de principiu din partea instituției pe care o reprezintă pentru privatizarea companiei de stat. Însă, el a nuanțat că acel aviz prin care se decide sau nu că există concentrare economică în ceea ce privește achiziționarea CFR Marfă de către GFR va fi dat abia după ce va fi semnat contractul de privatizare.

Procedurile de semnare a contractului de privatizare

Pentru aprobarea contractului în ședința de Guvern de astăzi a privatizării CFR Marfă mai este nevoie decât de avizul de la Ministerul Justiției, ministerul care trebuie să pună ultima parafă pe acest proiect de hotărâre de Guvern.

Însă, potrivit unui comunicat remis Digi24, Ministerul Justiției a transmis că, în prezent, la acest minister nu se află înregistrat niciun proiect de hotărâre de Guvern în original, așa cum cere procedura, pentru a fi avizat.

Cu toate acestea, dacă astăzi va primi avizul Ministerului Justiției, și această hotărâre de Guvern va fi aprobată în ședința de astăzi, în termen de cinci zile de la primirea avizului se semnează contractul de privatizare, iar GFR are termen de 30 de zile pentru a vira 10% din valoarea contractului, adică 20 de milioane de euro, iar în termen de 60 de zile de la semnarea contractului trebuie virată întreaga sumă, adică 202 milioane de euro, pentru 51% din acțiuni.

Însă, în privința avizului Consiliului Concurenței poate sosi în șase luni de zile, iar dacă se stabilește că ar exista monopol în domeniul transportului feroviar de marfă atunci întreaga privatizare se anulează, iar GFR își va primi banii înapoi.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri