Programarea online la ANAF, un nou serviciu pentru contribuabili

Data publicării:
sediu ANAF
Noua legislație este creată pentru a lupta împotriva spălării banilor și finanțării terorismului. FOTO: Agerpres

Contribuabilii se pot programa online pentru întâlnirea cu un inspector fiscal, anunță într-un comunicat ANAF. Oamenii sunt primiți în sediile ANAF doar după ce li s-a luat febra și doar dacă poartă mască.

Serviciul de programări online este o disponibil pe site-ul www.anaf.ro, la rubrica Servicii online, poziția 5, unde contribuabilii se pot programa atât pentru întâlnirea cu un inspector ANAF, cât și pentru identificarea vizuală on-line pentru aprobarea înregistrării în Spațiul Privat Virtual.

Pentru o scurtă perioadă de timp, serviciul a fost în faza de testare, la DGRFP Galați, iar rezultatele proiectului pilot au determinat stabilirea oportunității extinderii acestuia.

Astfel, contribuabilii persoane fizice și persoane juridice se pot programa online la sediile administrațiilor județene ale finanțelor publice și la administrațiile sectoarelor 1 – 6 ale Finanțelor Publice.

Contribuabilii, în funcţie de problemele pe care le au, vor fi primiți de funcționari fiscali.

Serviciul de programare online este pus la dispoziţia contribuabililor pentru aspecte ce nu necesită timp îndelungat de soluţionare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute.

În cazul în care contribuabilii întârzie sau nu se prezintă conform programării, aceştia vor fi preluaţi în limita timpului ce le-a fost alocat (în intervalul celor 30 de minute, conform programării).

Accesul oamenilor va fi permis numai după ce li s-a luat febra şi doar dacă aceştia poartă mască de protecţie (care să acopere gura şi nasul). În situaţia în care contribuabilii nu îndeplinesc aceste condiţii vor fi informaţi că întâlnirea se anulează şi că este necesară reprogramarea acesteia cu respectarea condiţiilor.

„Precizăm că, pentru primirea contribuabililor pe bază de programare, în incinta unităților fiscale sunt amenajate încăperi dedicate, de regulă în apropierea punctelor de acces în sedii, astfel încât să se limiteze pe cât posibil contactul dintre vizitatori si personalul ANAF. De asemenea, la nivelul fiecarui sediu ANAF au fost organizate sensuri de intrare/ieşire dedicate acestor spaţii, precum şi montarea de indicatoare privind păstrarea distanţei de doi metri”, transmite ANAF.

Editor web: Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri