Firmele, obligate să aibă case de marcat cu jurnal electronic şi legătură ANAF

Data publicării:
casa de marcat targ ministerul agriculturii-1

"Este vorba de autorizarea caselor de marcat electronice pe grupe de contribuabili şi introducerea în sarcina utilizatorilor a obligaţiei de a asigura conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF", a precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calotă.

La începutul lunii decembrie, Ministerul Finanţelor a anunţat că firmele nu îşi vor mai putea dota casele de marcat cu role de hârtie pentru păstrarea istoricului de tranzacţii, ci cu un jurnal electronic conectat la un server central al autorităţii fiscale, fiind însă păstrată rola de hârtie pe care va fi tipărit bonul fiscal pentru cumpărători.

Calendarul prezentat atunci stabilea perioade tranzitorii pentru dotarea cu astfel de case de marcat, respectiv 180 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru firmele care au calitatea de mari contribuabili, 210 zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru contribuabilii mijlocii şi 390 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru micii contribuabili.

Ministerul arăta că avantajul pe care noul sistem de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic îl aduce comercianţilor este eliminarea costurilor cu achiziţia rolelor de hârtie (economia medie/an/aparat în exploatare ≈ 150 euro) şi spaţiile de depozitare a acestora, pentru o perioadă de 2 ani.

Ion Radu, directorul de dezvoltare al Danubius Exim, cel mai mare importator şi distribuitor de case de marcat din România, a declarat însă agenţiei Mediafax că proprietarii de magazine vor avea costuri mari odată cu trecerea la casele de marcat dotate cu jurnal electronic, dacă datele se vor transmite la ANAF în timp real, modulul de comunicaţie GPRS dublând costul unei case de marcat la aproape 300 de euro.

Ministerul şi-a mai anunţat intenţia de a înfiinţa o loterie fiscală online pentru deţinătorii de bonuri fiscale, care va permite persoanelor care deţin bonuri fiscale să introducă o serie de informaţii obligatorii cuprinse în bonul fiscal pe care îl deţin, în vederea obţinerii dreptului de a participa la o tragere la sorţi lunară cu premii în bani.

Conform ministerului, la extragerile lunare vor fi acordate 160 de premii egale, câte 20 pentru fiecare regiune fiscală a ANAF. Valoarea preconizată a fiecărui premiu va fi de 1.200 de lei.

La finalul şedinţei de marţi, în care a fost anunţată introducerea obligaţiei de dotare a caselor de marcat cu un jurnal electronic, purtătorul de cuvânt al Executivului, Corneliu Calotă, a precizat că discutarea propunerii privind loteria fiscală a fost amântă pentru o altă şedinţă de guvern.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri