Sari la conținut

„Fuchsia” în loc de „roz” şi „mocha” în loc de „maro”. Culoarea vinde marca şi ne influenţează alegerile

Studiile arată că 90% din deciziile de cumpărare depind numai de culorile acelui produs şi că intenţia de cumpărare este influenţată foarte mult de culori şi de impactul pe care acestea îl au asupra mărcii. De exemplu, maroul nu este o culoare preferată prea mult nici de femei, nici de bărbaţi, dar când vine vorba despre denumiri mai interesante, precum mocha sau colorado, cumpărătorii par să fie mai interesaţi. La fel se întâmplă şi cu alte denumiri de culori şi nuanţe mai fistichii, precum fuchsia sau jad.

Grafic: The Logo Company

Succesul mărcii Coca-Cola se datorează şi culorii în sine, cu acel roşu aprins şi scrisul stilizat care formează un logo cunoscut peste tot în lume. Este reţeta unei mărci puternice. La fel - Facebook este albastru, Google este multicolor. Apple avea cândva culorile curcubeului pe siglă, acum are însă un argintiu elegant. Studiile arată că secretul unei mărci memorabile stă chiar în simpla culoare a logo-ului său, adică a desenului sau scrisului de pe etichetă. Culorile sunt cele care determină modul în care un produs este văzut de cumpărător. Ele sunt elementul-cheie către o marcă de succes comercial.

Studiile arată că 90% din deciziile de cumpărare depind numai de culorile acelui produs şi că intenţia de cumpărare este influenţată foarte mult de culori şi de impactul pe care acestea îl au asupra mărcii. Puse faţă în faţă, două produse cu acelaşi conţinut, dar ambalate altfel, vor atrage cumpărători diferiţi. Bărbaţii preferă culorile mai tari, bine definite, în vreme ce femeile preferă culorile mai moi. Femeile arată o apetenţă mai mare pentru mov şi pentru roşu, în vreme ce bărbaţii preferă negrul şi verdele. Punctul comun este culoarea albastru, care domină în preferinţele ambelor sexe, potrivit publicaţiei Entrepreneur.

Creatorii de mărci au speculat întotdeauna relaţia directă între culoare şi brand şi au încercat să îşi bazeze cât mai mult din mesaje pe simplul impact vizual. Aşa s-a ajuns ca mărcile puternice să se transforme în mesaje care rup graniţele statelor şi ale culturilor. Galbenul este culoarea optimismului, al căldurii, pe care mizează mărci ca Nikon sau McDonalds. Portocaliul transmite ideea de încredere şi prietenie şi este culoarea dominantă pentru Fanta şi Mozilla Firefox. Roşu înseamnă emoţie, tinereţe şi este folosit de branduri ca Lego, Coca-Cola şi KFC. Ideea de creativitate şi imaginaţie este atribuită culorii mov, folosită de Yahoo şi de Barbie. Albastrul, preferat de toată lumea, e o culoare rece, care însă transmite ideea de încredere şi putere şi care e folosit de mărci ca Dell, HP sau Facebook. Verdele e semn de linişte şi de sănătate.

Unii specialişti în branding sunt gata să spargă însă toate aceste tipare. Marca Monster, de exemplu, are drept culoare predominantă verdele, ceea ce contrastează puternic cu produsul în sine - care este o băutură energizantă.

Nu numai culorile contează, ci şi numele şi nuanţele lor. De exemplu, maroul nu este o culoare preferată prea mult nici de femei, nici de bărbaţi, dar când vine vorba despre denumiri mai interesante, precum mocha sau colorado, cumpărătorii par să fie mai interesaţi. La fel se întâmplă şi cu alte denumiri de culori şi nuanţe mai fistichii, precum fuchsia sau jad.

Business Club

Etichete: Apple , Facebook , yahoo , culori , nikon , hp , McDonalds , google , coca cola , monster , cumparaturi , Barbie , marketing , dell , lego , influenta , nuante , fanta , mozilla firefox

Pe aceeași temă

Apple vine în România

Apple a intrat oficial în România. Gigantul american, cel mai valoros jucător din industria globală de tehnologie, şi-a...

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale