Fuziune de 45 de miliarde de dolari în piaţa cabliştilor. Time Warner Cable intră sub umbrela Comcast, formând un gigant telecom

Data publicării:
comcast time

Piaţa americană a televiziunii din cablu se va schimba la faţă după ce o bătălie pe viaţă şi pe moarte între cei mai mari furnizori s-a încheiat. Printr-un schimb de acţiuni de 45 de miliarde de dolari, Comcast, cel mai mare cablist american, va cumpăra a doua companie din piaţă, Time Warner Cable. Marele învins este al treilea mare furnizor din America, Charter, care, pe lângă faptul că nu a reuşit să cumpere Time Warner Cable aşa cum voia, de acum încolo va trebui să se bată şi cu un nou format gigant al serviciilor de telecomunicaţii.

Nu este uşor să fii furnizor de servicii prin cablu într-o ţară cu o suprafaţă atât de mare precum Statele Unite. Costurile cu infrastructura sunt destul de mari, aşa că acest sector al telecomunicaţiilor americane a rămas destul de fragmentat în ultimii ani. Aşa se face că într-o astfel de piaţă, preluările şi fuziunile seamănă cu o vânzătoare în câmp deschis, iar Time Warner Cable a părut o ţintă sigură după ce şi-a câştigat independenţa faţă de trustul Warner.

În perioada următoare, Time Warner Cable va fi înghiţit de cea mai mare companie de cablu din Statele Unite, Comcast, în urma unui schimb de acţiuni de 45 de miliarde de dolari. Este finalul unei bătălii care a început anul trecut, când al treilea furnizor american de servicii prin cablu, Charter, a încercat să cumpere Time Warner Cable ca să ameninţe supremaţia liderului Comcast.

Cei de la Comcast s-au simţit într-adevăr ameninţaţi. Iniţial, le-au propus celor de la Charter să participe cu o ofertă comună la achiziţia Warner Cable. În cele din urmă însă, compania de pe primul loc şi cea de pe locul al treilea nu au reuşit să se înţeleagă asupra preluării companiei de pe al doilea loc. Prin urmare, cei de la Comcast au decis să vină singuri cu o ofertă mult mai bună decât Charter.

Prin înghiţirea operaţiunilor Time Warner Cable, Comcast va avea 33 de milioane de clienţi, dar ca să nu aibă probleme cu autorităţile concurenţiale americane, va trebui să renunţe la 3 milioane dintre ei pentru a intra sub o cotă de piaţă de 30%.

Business Club

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri