Managerul privat de la Tarom: Este mai uşor să conduci o companie în Bangladesh decât în România

Data publicării:
heinzmann

Cu două luni înainte de a fi debarcat de la şefia Tarom, belgianul Christian Heinzmann se arată dezamăgit de experienţa avută în România.

Am lucrat în multe locuri. Aici lucrurile sunt similare dar, totodată, mai complicate decât oriunde altundeva (...) Am fost CEO al Albanian Airlines, am fost CEO al GMG din Bangladesh, am lucrat în Olanda, în Paris, în Marea Britanie. A fost mai uşor”, spune Christian Heinzmann.

De mai bine de trei luni, belgianului i s-au tot retras din atribuţii, care au fost preluate de Consiliul de Administraţie, condus de bancherul Dan Pascariu şi de Nicolae Demetriade, director executiv.

Și aceasta, în ciuda faptului că managerul străin a reuşit să reducă pierderile la jumătate, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Un motiv de dispută, între managerul privat şi membrii consiliului de administraţie, a fost reprezentat de cele două aeronave care pot efectua zboruri transatlantice.

Avem două aeronave bune Airbus 310, cu o capacitate de transport pe distanţe lungi, şi ar trebui să le folosim pentru încă ceva ani (...) Nu văd de ce ar trebui să le vindem când le-am putea folosi pe destinaţiile lungi, pentru charterele spre Bangkok şi Mombassa”, spune managerul.

Directorul executiv, românul Nicolae Demetriade, ar vrea să vândă cele două aeronave cumpărate în 1992, argumentând că sunt scumpe la întreţinere. Avioanele Tarom zboară însă în pierdere din 2007. Abia din 2015 compania aeriană ar putea avea profit.

Astfel, Ministerul Transporturilor a renunţat temporar la planul de privatizare.

Trebuie să ne uităm la experienţele altor companii, în principal est-europene, în principal Malev-ul. Privatizarea nu le-a asigurat mereu succesul”, crede Cătălin Radu, director al Direcției de Aviație Civilă din Ministerul Transporturilor.

La nivelul industriei de aviaţie, profitul obţinut de pe urma fiecărui pasager s-a redus în ultimii doi-trei ani şi de cinci ori.

Am obţinut un profit per pasager de 2 dolari. Anul acesta ne aşteptăm la un profit de 4 dolari. Anul trecut era suficient pentru a cumpăra o cană de cafea, poate anul acestea va fi suficient pentru a cumpăra un sandviş”, spune Tony Tyler, director general al IATA.

Profitul global obţinut de companiile europene s-a ridicat la 1,6 miliarde de dolari anul trecut.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri