Orașul european care vrea să devină „catapulta” comercială a Chinei în UE

Data actualizării: Data publicării:
steag china

Un oraș din Germania a devenit principala ancoră comercială a Beijingului în spațiul UE, înscriindu-se aproape ca un ax central în proiectul Belt and Road al Chinei de extindere a influenței economice în Europa.

Duisburg, situat în landul Renania de Nord-Westfalia, este cel mai mare port interior din lume și unul dintre pilonii economici ai Bazinului Ruhr.

Însă acestei identități economice i-ar putea fi alăturată și un hegemonic etichetă: Made in China. De ani de zile, orașul din Rinul de Jos a devenit un hub comercial chinezesc în blocul comunitar european.

În fiecare săptămână, în jur de 30 de trenuri sosesc din China în portul din Duisburg, cărând containere pline cu jucării, haine, electrocasnice și produse hi-tech din Chongqing, Wuhan și Yiwu. Sau în direcție inversă, ducând spre porțile Republicii Populare Chineze mărci auto germane sau whisky scoțian, scrie The Guardian.

Prezența Chinei aici devine și mai pronunțată atunci când este tradusă în procente: circa 80% dintre marfarele chinezești fac în Duisburg prima lor oprire pe teritoriu european, venind pe un drum al mătăsii care pornește din Khorgos, de la granița dintre China și Kazahastan.

„Suntem orașul chinezesc al Germaniei”, afirmă cu mândrie primarul social-democrat al orașului Duisburg, Soren Link.

Istoriografic privind evoluția orașului, Duisburg a funcționat mereu ca un nerv central al industriei din Bazinul Ruhr – în sensul că orice criză economică din nucleul industrial se resimțea aici prima dată.

Totuși, realitatea importurilor chinezești se ciocnește de o altă realitate: rata șomajului este de 12% în Duisburg, aproape de patru ori mai mare decât media la nivel național.

Dar asta nu îi împiedică pe antreprenorii de la malul Rinului să îl întâmpine pe Xi Jinping, președintele Chinei, cu orchestra primăriei și cu cântece miniere tradiționale, ca pe un fel de paznic suveran al PIB-ului local.

Edilul Link are planuri mari: „Am putea deveni poarta Chinei spre Europa. Și viceversa”.

De la ultima vizită a liderului de la Beijing în Duisburg, în 2014, numărul întreprinderilor chineze au crescut cu 50%.

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri