Paşii pe care trebuie să-i urmeze un patron ca să-şi desfiinţeze firma

Data publicării:
anaf

România are peste 200 de mii de firme care raportează la Registrul Comerţului pierderi permanente. Unele dintre firme sunt paravan pentru evaziune fiscală, au recunoscut autorităţile de control, altele sunt eşecuri în afaceri. Banca Naţională a observat însă că unii patroni nu-şi radiază firmele şi din alte motive.

Procesul de ieşire pe piaţa e îngreunat birocratic, costisitor şi antreprenorii care au constatat că firma nu merge, o lasă în Registrul Comerţului,” spune Mugur Isărescu, guvernatorul Băncii Naţionale.

Asta pentru că patronii care vor să-şi desfiinţeze firma trebuie să se înarmeze cu răbdare.

Primul pas: proprietarul afacerii depune o cerere la Registrul Comerţului. Aproape trei săptămâni durează publicarea anunţului de dizolvare a firmei în Monitorul Oficial. Încă o lună, patronul aşteaptă eventuale contestaţii de la creditori. Apoi, poate merge la Fisc să obţină un certificat care atestă că nu are datorii la stat. Trebuie să treacă şi pe la Direcţia de Taxe locală, să-şi achite dările. Cu toate hârtiile, patronul se întoarce la Registrul Comerţului unde firma este radiată. Toate aceste drumuri îl costă cel puţin 300 de lei, dar suma se poate tripla dacă firma e mare.

Am putea aproxima de la 2 până la 3 luni, 4 luni aceasta procedură de lichidare a unei societăţii. Poate te costă mai puţin contabilitatea acestei societăţi decât să plăteşti toate formalităţile de lichidare,” explică Adrian Benţa, specialist fiscal.

În fiecare lună, sute de firme fantomă, create pentru evaziune fiscală, sunt descoperite de Fisc. Suspecte sunt mai ales cele care au pierderi uriaşe, dar patroni bogaţi. Iar inspectorii fiscali îi verifică deja pe unii dintre aceştia.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri