Planurile Mega Image pentru România ar putea fi date peste cap

Data publicării:
MEGA IMAGE1

În urma fuziunii se va naște Ahold Delhaize, un titan al comerţului cu venituri anuale de peste 54 de miliarde de euro și 50 de milioane de clienţi în fiecare săptămână.

Cele două companii pun la comun aproape 400 de mii de angajaţi și o reţea vastă de 6.500 de magazine în ţări precum România, Olanda, Belgia, Indonezia și Statele Unite.

Clasamentul marilor comercianţi ai lumii este dat peste cap.

Ahold Delhaize va fi al patrulea cel mai mare retailer din Europa și al cincilea din Statele Unite. Însă în noua companie, grupul-mamă al Mega Image va fi fratele cel mic.

Delhaize va avea doar 39% din acţiunile noii entităţi, în vreme ce Royal Ahold va deţine grosul de 61%. Poziţiile de top management merg tot la Ahold, odată cu influenţa și controlul asupra companiei.

Tranzacţia pare să fie sub așteptările celor care au investit bani în grupul-mamă al Mega Image. Acţiunile Delhaize au scăzut cu 5,4%, în vreme ce titlurile Ahold au urcat brusc.

Fuziunea inegală ar putea rescrie planurile Mega Image pentru piaţă românească. Aici strategia a fost de extindere agresivă, însă investiţiile anuale de circa 50 de milioane de euro ar putea fi regândite de grupul controlat de Ahold, care nu s-a arătat niciodată interesat de o extindere în România.

Pe piaţa locală, părintele Mega Image operează mai bine de 420 de magazine care i-au adus anul trecut venituri de peste 600 de milioane de euro.

La vârful companiei s-au făcut schimbări mari, care ar putea fi adâncite, în urma fuziunii. Directorul general al Mega Image România a plecat, în board-ul de conducere au fost aduși oameni noi și, la scurt timp, compania a anunţat că închide toate magazinele din Pitești.

Controlul pe care Ahold îl va avea asupra Mega Image s-ar putea reflecta într-o strategie mai solidă pentru orașele din provincie sau, din contra, într-o concentrare şi mai mare pe clienţii din Capitală. Analiștii de la Magazinul Progresiv se așteaptă chiar la schimbări mari în ceea ce privește produsele vândute și formatele de magazin.

Dacă strategia e sub semnul întrebării, certe sunt sinergiile dintre cele două companii. Fuziunea le permite celor de la Delhaize să revină în Cehia, în vreme ce Ahold îşi poate întări poziţia în Belgia. Marea miză, însă, e piaţa americană, unde cele două laturi înregistrează 60% dintre vânzări. Fuziunea vine în contextul unei concurențe tot mai mari de ambele părţi ale Atlanticului. Ahold și Delhaize sunt prinse într-o piaţă în care discounterii câștigă rapid teren.

Deși criza a trecut, obiceiurile de consum nu s-au schimbat radical, astfel că supermarketurile cu preţuri mici erodează puternic profiturile celor care ţintesc către consumatorul mediu. Totuși, cu pieţe și modele de afaceri complementare, Ahold și Delhaize au împreună o poziţie mult mai solidă și mai mulţi bani de investit. Se așteaptă ca în trei ani de la fuziune să economisească 500 de milioane de euro, însă 350 de milioane vor fi costurile tranzacţiei și cheltuiala cu unirea operaţiunilor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate