Presa spaniolă remarcă performanțele înregistrate de Digi Spania, în 2020

Data publicării:
standuri digi
Filiala din Spania a Grupului Digi Communications a înregistrat 600.000 de clienți noi, iar veniturile au crescut cu 41% în 2020, an pandemic cu greutăți.

"Digi învinge giganții din telecomunicații în anul pandemiei" - astfel titrează cel mai mare ziar din Spania, El Pais, un articol dedicat performanțelor filialei iberice a Grupului Digi Communications, publicat sâmbătă, 27 februarie.

”Discretul operator român a realizat 600.000 de clienți noi, iar veniturile au crescut cu 41% în 2020, față de greutățile Movistar, Orange și Vodafone”, comentează publicația spaniolă.

”Cei trei operatori principali – Movistar, Orange și Vodafone – și-au văzut veniturile în scădere în anul coronavirusului și au pierdut mii de clienți. Spaniolii s-au conectat mai mult decât oricând, dar traficul din telefonie nu s-a tradus în creștere ale rezultatelor acestora. Cu excepția MasMovil, toate companiile cu rețea proprie și-au redus cifra de afaceri și profiturile. Rupând acest blestem, Digi, micul operator român, a reușit să facă față crizei. Veniturile sale au crescut cu 41% după ce a adăugat 600.000 de clienți noi până în 2020, poziționându-se drept campion absolut al telecomunicațiilor”, se mai arată în articolul citat, a cărui traducere parțială o puteți citi în continuare.

"Suntem la începutul unei crize economice și operatorii cu tarife mai avantajoase, cum suntem și noi, pot fi favorizați de această situație. Avem prețuri stabile și previzibile, iar clienții caută oferte pe piață, dar vin nu numai pentru asta, ci mai ales datorită încrederii cuiva care ne-a recomandat serviciile pentru că știe că produsele sunt de calitate și respectăm ceea ce promitem", arată Marius Vărzaru, directorul general al Digi Spania, în declarațiile acordate El Pais.

”Născut în urmă cu 12 ani ca operator virtual de telefonie mobilă (nota traducătorului - MVNO), fără rețea proprie de comunicații mobile, specializat în bonusuri la apelurile internaționale, în special pentru diaspora românească, actualul Digi nu mai are nimic de-a face cu asta. Compania s-a poziționat ca alternativă low-cost la cei patru mari operatori, cu tarife simple și accesibile, de care se bucură 2,6 milioane de clienți”, continuă publicația.

"Suntem un operator local complet integrat. Ne concentrăm asupra clienților care sunt în căutarea unei oferte economice și de calitate. Iar marea majoritate sunt clienți spanioli, nu ca în trecut, când vizam mai ales clienții de origine română sau imigranți", spune Marius Vărzaru.

În 2020, Digi a adăugat peste 440.000 de linii mobile și a ajuns la 2,3 milioane servicii vândute, în creștere cu 23%. Acestora li se alătură 200.000 de clienți la serviciile de internet fix prin fibră optică și peste 70.000 clienți de telefonie fixă, din care 120.000, respectiv 40.000 de clienți, adăugați în ultimul an. Mai mult, operatorul român a reușit să smulgă peste 400.000 de clienți de la rivalii săi datorită portabilității, ceea ce îl poziționează și ca lider de piață în valoare netă, în a doua jumătate a anului.

stand digi magazin

Servicii proprii

Secretul Digi, în plus față de prețuri, constă în serviciile furnizate cu propriul personal și "onestitate". "Nu lucrăm cu subcontractanți. Avem propriul nostru call-center, logistica, instalările, le facem cu propriul nostru personal. Se pare că există o percepție low-cost-ului ca un lucru negativ atunci când, de fapt, este un produs economic și, în cazul nostru, de calitate, simplu și previzibil. Nu creștem niciodată prețurile. Iar dacă îmbunătățim produsul pe care îl facem pentru toți clienții, îmbunătățirile le sunt aplicate automat ", spune directorul general Digi Spania.

Pentru a deservi noii clienți, compania a creat peste 1.000 de locuri de muncă noi, adică mai mult decât cei patru mari operatori la un loc. "Acum doi ani aveam 400 de angajați și acum avem 2.000. Anul trecut, în mijlocul pandemiei, am angajat mai mult de 1.000 de oameni. Dintre toate realizările, cea cu care chiar ne mândrim este că putem angaja atât de mulți specialiști, oferindu-le o carieră pe termen lung."

Dar Digi nu câștigă doar clienți; el face, de asemenea, bani. În 2020, a obținut venituri în Spania de 274,6 milioane de euro, cu 41,6% mai mult față de anul precedent și un profit brut din exploatare (EBITDA) de 55,9 milioane de euro, în creștere cu 33,7%. "Cu excepția primului an al operațiunilor noastre în Spania, toate exercițiile au generat profit și am plătit impozit pe profit. Suntem o companie responsabilă", mai spune oficialul.

Având în vedere succesul obținut, Digi și-a propus să-și dezvolte propria rețea de fibră optică în cele mai importante centre urbane, printre care și Madrid, Zaragoza, Sevilla, Barcelona, Valencia, Almería și Alicante, în cartierele în care au mai mulți clienți.

"Nu suntem îngrijorați dacă sunt mai mulți sau mai puțini operatori pe piață"

Procesul mult-discutat de consolidare a sectorului, pe fondul plângerilor unanime ale celor patru mari companii că sunt prea mulți operatori, cu potențiala fuziune dintre Vodafone și MasMovil în fundal, nu pare să vă îngrijoreze discretul operator român, care utilizează magazinele mici ca distribuitori și folosește ca principal instrument de marketing recomandarea propriilor clienți (nota traducătorului: word of mouth), în fața campaniilor publicitare mari ale rivalilor săi mai experimentați. "Competiția este sănătoasă. Că sunt mai mulți sau mai puțini operatori, e mai puțin important. Vrem să concurăm și nu vedem cum va schimba asta alăturarea dintre MasMovil și Vodafone. Poate că e mai profitabil pentru ei să meargă împreună decât să fie separați, dar nu văd cum asta ne va influența", spune managerul.

Nu se simte nici un posibil interes al unor operator-cumpărător mare pentru preluarea brand-ului, așa cum s-a întâmplat deja cu alte MVNO, cum ar fi Jazztel, Lyca Mobile, PepePhone sau Simyo.

Fiind un operator care crește constant, cineva poate crede că și cu noi s-ar putea întâmpla la fel ca în cazul Jazztel. Dar intenția noastră și a grupului este de a fi un operator pe termen lung. Investim în această țară și vrem să continuăm să operăm aici. Creștem organic, așa cum a subliniat și CEO-ul grupului nostru, nu participăm la nicio vânzare sau achiziție. Suntem ceea ce se numește constructori de afaceri, o companie care creează un proiect și crește".

Editor : A.C.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri