Presa spaniolă remarcă performanțele înregistrate de Digi Spania, în 2020

Spania1
Filiala din Spania a Grupului Digi Communications a înregistrat 600.000 de clienți noi, iar veniturile au crescut cu 41% în 2020, an pandemic cu greutăți.

"Digi învinge giganții din telecomunicații în anul pandemiei" - astfel titrează cel mai mare ziar din Spania, El Pais, un articol dedicat performanțelor filialei iberice a Grupului Digi Communications, publicat sâmbătă, 27 februarie.

”Discretul operator român a realizat 600.000 de clienți noi, iar veniturile au crescut cu 41% în 2020, față de greutățile Movistar, Orange și Vodafone”, comentează publicația spaniolă.

”Cei trei operatori principali – Movistar, Orange și Vodafone – și-au văzut veniturile în scădere în anul coronavirusului și au pierdut mii de clienți. Spaniolii s-au conectat mai mult decât oricând, dar traficul din telefonie nu s-a tradus în creștere ale rezultatelor acestora. Cu excepția MasMovil, toate companiile cu rețea proprie și-au redus cifra de afaceri și profiturile. Rupând acest blestem, Digi, micul operator român, a reușit să facă față crizei. Veniturile sale au crescut cu 41% după ce a adăugat 600.000 de clienți noi până în 2020, poziționându-se drept campion absolut al telecomunicațiilor”, se mai arată în articolul citat, a cărui traducere parțială o puteți citi în continuare.

"Suntem la începutul unei crize economice și operatorii cu tarife mai avantajoase, cum suntem și noi, pot fi favorizați de această situație. Avem prețuri stabile și previzibile, iar clienții caută oferte pe piață, dar vin nu numai pentru asta, ci mai ales datorită încrederii cuiva care ne-a recomandat serviciile pentru că știe că produsele sunt de calitate și respectăm ceea ce promitem", arată Marius Vărzaru, directorul general al Digi Spania, în declarațiile acordate El Pais.

”Născut în urmă cu 12 ani ca operator virtual de telefonie mobilă (nota traducătorului - MVNO), fără rețea proprie de comunicații mobile, specializat în bonusuri la apelurile internaționale, în special pentru diaspora românească, actualul Digi nu mai are nimic de-a face cu asta. Compania s-a poziționat ca alternativă low-cost la cei patru mari operatori, cu tarife simple și accesibile, de care se bucură 2,6 milioane de clienți”, continuă publicația.

"Suntem un operator local complet integrat. Ne concentrăm asupra clienților care sunt în căutarea unei oferte economice și de calitate. Iar marea majoritate sunt clienți spanioli, nu ca în trecut, când vizam mai ales clienții de origine română sau imigranți", spune Marius Vărzaru.

În 2020, Digi a adăugat peste 440.000 de linii mobile și a ajuns la 2,3 milioane servicii vândute, în creștere cu 23%. Acestora li se alătură 200.000 de clienți la serviciile de internet fix prin fibră optică și peste 70.000 clienți de telefonie fixă, din care 120.000, respectiv 40.000 de clienți, adăugați în ultimul an. Mai mult, operatorul român a reușit să smulgă peste 400.000 de clienți de la rivalii săi datorită portabilității, ceea ce îl poziționează și ca lider de piață în valoare netă, în a doua jumătate a anului.

stand digi magazin

Servicii proprii

Secretul Digi, în plus față de prețuri, constă în serviciile furnizate cu propriul personal și "onestitate". "Nu lucrăm cu subcontractanți. Avem propriul nostru call-center, logistica, instalările, le facem cu propriul nostru personal. Se pare că există o percepție low-cost-ului ca un lucru negativ atunci când, de fapt, este un produs economic și, în cazul nostru, de calitate, simplu și previzibil. Nu creștem niciodată prețurile. Iar dacă îmbunătățim produsul pe care îl facem pentru toți clienții, îmbunătățirile le sunt aplicate automat ", spune directorul general Digi Spania.

Pentru a deservi noii clienți, compania a creat peste 1.000 de locuri de muncă noi, adică mai mult decât cei patru mari operatori la un loc. "Acum doi ani aveam 400 de angajați și acum avem 2.000. Anul trecut, în mijlocul pandemiei, am angajat mai mult de 1.000 de oameni. Dintre toate realizările, cea cu care chiar ne mândrim este că putem angaja atât de mulți specialiști, oferindu-le o carieră pe termen lung."

Dar Digi nu câștigă doar clienți; el face, de asemenea, bani. În 2020, a obținut venituri în Spania de 274,6 milioane de euro, cu 41,6% mai mult față de anul precedent și un profit brut din exploatare (EBITDA) de 55,9 milioane de euro, în creștere cu 33,7%. "Cu excepția primului an al operațiunilor noastre în Spania, toate exercițiile au generat profit și am plătit impozit pe profit. Suntem o companie responsabilă", mai spune oficialul.

Având în vedere succesul obținut, Digi și-a propus să-și dezvolte propria rețea de fibră optică în cele mai importante centre urbane, printre care și Madrid, Zaragoza, Sevilla, Barcelona, Valencia, Almería și Alicante, în cartierele în care au mai mulți clienți.

"Nu suntem îngrijorați dacă sunt mai mulți sau mai puțini operatori pe piață"

Procesul mult-discutat de consolidare a sectorului, pe fondul plângerilor unanime ale celor patru mari companii că sunt prea mulți operatori, cu potențiala fuziune dintre Vodafone și MasMovil în fundal, nu pare să vă îngrijoreze discretul operator român, care utilizează magazinele mici ca distribuitori și folosește ca principal instrument de marketing recomandarea propriilor clienți (nota traducătorului: word of mouth), în fața campaniilor publicitare mari ale rivalilor săi mai experimentați. "Competiția este sănătoasă. Că sunt mai mulți sau mai puțini operatori, e mai puțin important. Vrem să concurăm și nu vedem cum va schimba asta alăturarea dintre MasMovil și Vodafone. Poate că e mai profitabil pentru ei să meargă împreună decât să fie separați, dar nu văd cum asta ne va influența", spune managerul.

Nu se simte nici un posibil interes al unor operator-cumpărător mare pentru preluarea brand-ului, așa cum s-a întâmplat deja cu alte MVNO, cum ar fi Jazztel, Lyca Mobile, PepePhone sau Simyo.

Fiind un operator care crește constant, cineva poate crede că și cu noi s-ar putea întâmpla la fel ca în cazul Jazztel. Dar intenția noastră și a grupului este de a fi un operator pe termen lung. Investim în această țară și vrem să continuăm să operăm aici. Creștem organic, așa cum a subliniat și CEO-ul grupului nostru, nu participăm la nicio vânzare sau achiziție. Suntem ceea ce se numește constructori de afaceri, o companie care creează un proiect și crește".

Editor : A.C.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate