Privatizarea CFR Marfă: Dispută între Relu Fenechiu și Ministerul Justiției

Data publicării:
fenechiu mediafax

Privatizarea CFR Marfă este blocată de mai bine de o lună, pentru că autorităţile nu s-au pus de acord când trebuie să plătească Gruia Stoica, câştigătorul licitaţiei, cele 202 milioane de euro promise pentru pachetul majoritar de acţiuni.  Iar contractul se plimbă între instituţiile statului.

Contractul de privatizare prevedea iniţial ca banii să fie plătiţi de câştigătorul licitaţiei în două luni de la semnarea actelor. Fostul ministru al Transporturilor a introdus o clauză care îi dă răgaz cinci luni omului de afaceri Gruia Stoica să achite totul.

Am propus ca finalizarea procedurii să aibă loc la cel mult 10 zile după ce consiliul Concurenţei şi-a dat acordul. Ministerul Justiţiei spune că nu poate fi prelungită mai mult de 60 de zile de la semnarea contractului procedura de privatizare. perăm să se rezolve ori pentru şedinţa de mâine ori pentru şedinţa de săptămâna viitoare”, spunea Relu Fenechiu.

Este însă greu de crezut, în condiţiile în care proiectul de act normativ prin care se aprobă vânzarea CFR Marfă nu a ajuns încă la ministerul Justiţiei.

Lipsa unui răspuns coerent la întrebarea unde s-a blocat privatizarea CFR Marfă nu este singurul motiv de îngrijorare.

„Îngrijorarea mea cu privire la CFR Marfă, mai vine dintr-o direcție. Știu că cel care a câștigat caută, cu oarecare disperare, bani la bănci, pentru a plăti valoarea la care s-a negociat privatizarea”, spunea luni președintele Traian Băsescu.

Gruia Stoica recunoaşte că va cumpăra CFR Marfă cu bani împrumutaţi.

„Toate companiile mari fac aşa în cazul unei investiţii de o astfel de anvergură, toate se finanţează, iar noi suntem un grup mare, nu văd de ce nu am putea face la fel”, spune acesta, citat de bursa.ro.

Până la sfârşitul anului, Grup Feroviar Român va trebui să găsească bănci să-i împrumute nu doar cele 202 milioane de euro licitate pentru CFR Marfă, ci încă 60 de milioane de euro, bani promişi autorităţilor din Croaţia, unde a câştigat licitaţia pentru 75% din acţiunile companiei feroviare de marfă a statului.  

Citiți și:

EXCLUSIV. Acasă la patronul GFR, Gruia Stoica


Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri