Produsele "made in Romania" cuceresc lumea. Autorităţile vor exporturi de 57 de miliarde de euro în 2015

Data publicării:
exporturi alimente

România trimite mărfuri în 193 de state ale lumii, însă marii cumpărători de produse româneşti sunt statele din vestul Europei. Germania, Italia şi Franţa sunt, alături de Ungaria, principalele pieţe de desfacere pentru produsele "made in Romania". În aceste patru state merg aproape 40% din exporturile româneşti, iar cererea pentru mărfurile produse la noi a crescut, anul trecut, cu până la 10%.

Populaţia din ţările europene care se confruntă încă cu un climat dificil pe piaţa forţei de muncă a acordat o preferinţă de consum mai ridicată pentru mărfurile din estul Europei, inclusiv România”, a declarat Andrei Rădulescu, economist-şef al unei banci comerciale”.

Motivul? Produsele româneşti sunt mai ieftine. 2015 va fi anul unor exporturi-record.

Anul acesta putem atinge 57 de miliarde de euro faţă de 54 de miliarde în 2014”, a spus Mihai Ionescu, secretarul general al Asociaţiei Naţionale a Exportatorilor şi Importatorilor din România (ANEIR).

Dar pentru ca ritmul de creştere a exporturilor din ultimii ani să se menţină, mărfurile româneşti ar trebui să se caute şi în alte zone, precum Orientul Mijlociu, Asia şi Africa. Ce vindem astăzi, acolo?

Produse agroalimentare, vin, mobilă, maşini, nave”, a precizat Mihai Ionescu.

În Egipt, Israel, Iordania şi Liban am trimis, în 2014, mărfuri de peste 1.200.000 de euro, în creştere faţă de 2013. Doar în Liban au ajuns, anul trecut, cu 78% mai multe produse româneşti faţă de anul precedent iar nivelul exporturilor către Niger a crescut cu 150%, până la peste 38 milioane de euro. Grâul şi ţigările româneşti ajung şi în Djbouti iar în Insulele Virgine Britanice navighează pacheboturi construite la Constanţa şi Mangalia, în valoare de 63 de milioane de euro.

Situaţia nu e însă roz pe linie. Exporturile româneşti în Turcia, Libia, Arabia Saudită şi Maroc s-au redus anul trecut. Pentru a redresa situaţia, autorităţile au dublat sumele alocate promovării produselor româneşti, până la 14 milioane de euro în acest an.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri