Promisiuni cu autostrăzi desenate. În Masterplanul de transport apar peste 2.000 de km de şosea rapidă, dar fără termen de execuţie

Data publicării:
autostrada bucuresti ploiesti mediafax-1

Şefii de la Transporturi promit încă 1.800 de kilometri de autostradă în următorii şapte ani. Asta ar însemna că, până în 2020, şoferii români vor putea circula, în total, pe 2440 de kilometri de drum de mare viteză.

Printre şoselele considerate prioritare se află şi cea care ar urma să lege Capitala de Alexandria, fieful electoral al vicepremierului Liviu Dragnea.

„Că eu am aranjat să treacă prin curte mi se pare normal, fiecare vrea să aibă o autostradă prin curte, şi o fac şi rulantă”, a spus Liviu Dragnea.

Banii pentru construcţia de autostrăzi vor veni în principal de la Bruxelles: aproape 6,7 miliarde de euro, dar şi din acciza pe carburant.

Ambiţioasele planuri ale şefilor de la Drumuri nu se opresc însă aici. În Masterplanul pe transporturi, document din care ministrul Dan Sova a făcut publice câteva hârţi, apar multe alte şosele noi. Mai exact încă 2.270 de noi kilometri de şosea rapidă. Şi vorbim aici, inclusiv de trasee de care până în prezent nu s-a discutat, precum Craiova - Drobeta Turnu Severin, Piteşti-Braşov sau Piteşti-Ploieşti. Ce-i drept, pentru realizarea acestor şosele nu se avansează niciun termen.

Înainte de a mai trasa noi rute rapide, transportatorii le cer autorităţilor să le termine pe cele începute şi să se concentreze pe 2-3 mari proiecte.

„Trebuie finalizat şi urgentat intrarea în Bucureştui a A3 Ploieşti şi bineînţeles începerea în ritm ridicat a autostrăzii Sibiu-Piteşti, în care cel mai important segment este până la Vâlcea. Trebuie să ne uităm foarte atent la Craiova. Să legăm Craiova de zona Piteştiului pentru că acolo s-a dezvoltat foarte mult pe orizontală producţia de automobile”, a afirmat Ion Lixandru, vicepreşedintele Uniunii Transportatorilor.

În prezent România are 645 de kilometri de autostrăzi, iar cea mai mare parte a acestora, circa 500 de kilometri, au fost deschişi circulaţiei după Revoluţie. Cel mai bun an la capitolul inaugurări de autostrăzi a fost 2012, când s-au deschis traficului alţi 140 de kilometri de drumuri rapide. În acest an şoferilor li se promite că vor fi gata încă 60 de noi kilometri de autostradă.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri