Sari la conținut

Renunțarea la divizia de mobile, un pariu câștigător pentru Nokia

În 150 de ani de la înfiinţare, Nokia şi-a şerpuit parcursul pe piaţă cu numeroase schimbări strategice. În urmă cu câţiva ani, finlandezii au primit lovitură după lovitură, şirul de ghinioane a culminat cu sacrificarea diviziei de telefonie mobilă. Altădată era cea mai valoroasă marca de telefoane de pe piaţă, însă Nokia a fost nevoită să-i bată cuie în sicriu şi s-o vândă celor de la Microsoft.

Între timp ,divizia de infrastructură de telecomunicaţii a fost şi e pe punctul de a fi vândută mai departe. Dar a scăpat, iar rezultatele financiare ale companiei arată că a fost mai bine că şefii nu s-au pripit. Nokia a raportat creşteri ale vânzărilor pentru prima dată în ultimii trei ani. De când a vândut afacerea de telefonie, acţiunile au crescut cu o treime.

Financial Times aminteşte că divizia de infrastructură era percepută ca neavând nicio şansă pe o piaţă telecom incredibil de competitivă, însă acum se observă că Nokia creşte odată cu piaţa. Finlandezii au câştigat contracte bănoase pentru a construi reţele de comunicaţii peste tot în lume.

Marile companii de telecomunicaţii se întrec în împânzirea Asiei, Americii şi Europei cu reţele de ultimă generaţie fiindcă tot mai mulţi consumatori optează pentru telefoane inteligente care au nevoie de acces la internet rapid.

Deşi Ericsson şi chinezii de la Huawei sunt lideri pe piaţa de infrastructură, şeful Nokia e convins că poate obţine şi dezvoltare pe piaţă şi profitabilitate. Vânzările şi marjele de profit merg în sus şi deja se conturează ideea că infrastructura e salvarea companiei.

Cu o valoare de piaţă de 25 de miliarde de dolari, Nokia e acum doar 8% din ce era în anii de glorie, însă capitalizarea e de 5 ori mai mare decât în 2011. Analiştii prevăd un viitor luminos companiei, cel puţin pe termen scurt. A obţinut un contract uriaş în Statele Unite cu un operator care vrea să facă investiţii masive în reţele pentru a-i prinde din urmă pe liderii AT&T şi Verizon.

O mare parte din contractele Nokia sunt însă în Asia şi nu pe pieţele unde joacă rivalii chinezi Huawei sau ZTE, ci în Japonia şi Coreea de Sud, unde au loc să crească în linişte.

Pentru Nokia, grijile sunt pe termen lung. Investiţiile în reţele 4G ar putea fi acum la apogeu, piaţa ar putea fi curând suprasaturată. Dacă de acum înainte interesul pentru reţele merge în jos, acolo vor merge şi câştigurile Nokia.

Compania poate culege însă roadele unui portofoliu diversificat. Nokia nu e doar despre reţele, aşa cum nu a fost în trecut doar despre telefoane. Finlandezii au şi alte sectoare pe care le pot exploata - hărţile Here, de pildă, au înghitit investiţii uriaşe de-a lungul anilor şi dacă în lumea hărţilor digitale cele mai cunoscute sunt Google Maps, în lumea auto, hărţile celor de la Nokia sunt mult mai folosite. Însă slăbirea diviziei de reţele se va simţi la nivel de grup. Şi dacă dezvoltarea infrastructurii telecom va frâna, Nokia va rămâne cu mai puţine decât rivalii - Ericsson şi Huawei investesc mai mult în cercetare şi dezvoltare, îşi ţes o plasă de siguranţă care în cazul Nokia are ochiuri mai mari.

Pe termen lung, cercetarea ar putea fi calea de evadare de pe o piaţă aridă, dacă nu, salvarea ar putea veni prin consolidare, prin fuzionarea cu un alt jucător. Astfel de probleme ar putea fi însă departe, pentru moment Nokia are o singură mişcare, în sus.

Etichete: Nokia , vanzari , mobile , rezultate financiare , vanzari in crestere , piata telecom

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale