Repararea lotului 3 din Sibiu Orăștie, fără bani, fără proiect, fără autorizație de construire

Data publicării:
image-2015-07-22-20314112-0-fisura-asfaltul-lotului-3-a1-orastie-sibiu

Termenul de deschidere a traficului pe lotul 3 din autostrada Sibiu Orăștie, 22 de kilometri, stabilit pentru toamna acestui an după ce inițial acesta fusese planificat pentru decembrie 2015 și mai apoi pentru iunie 2016, se va amâna din nou. Cu doar două luni înainte de termenul anunțat nu există alocarea bugetară necesară pentru efectuarea lucrărilor, dar nu numai.

Una dintre primele probleme care împiedică efectuarea lucrărilor este lipsa banilor. CNADNR a executat garanția de bună execuție la începutul acestui an, însă nu poate folosi banii. ”Garanția a fost cerută de către CNADNR băncii, la începutul acestui an, însă trebuie returnată statului. Se consideră a fi venit excepțional și de aceea trebuie virată la stat”, spune un specialist al CNADNR, sub protecția anonimatului.

Procedura presupune în astfel de situații că CNADNR se adresează ordonatorului de credite, adică Ministerului de Transporturi, care mai departe cere la Ministerul Finanțelor suplimentarea bugetului companiei cu suma necesară reparației. ”Chiar dacă nevoia există și nu poate fi contestată, aceasta este procedura de urmat”, spune specialistul.

La începutul lunii aprilie directorul general al CNADNR Cătălin Homor estima la cinci milioane de euro costurile de reparație ale celor câteva sute de metri pe care este distrusă autostrada. Estimarea este foarte relativă, nefiind clar care este amploarea problemelor întâmpinate. Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu menționa chiar 70 de milioane lei valoarea lucrărilor de reparații.

Dincolo de absența banilor, nu există nici proiectul tehnic de execuție. Practic acesta trebuie să dea soluția pentru drenarea apei întâlnite în fundația autostrăzii și care a provocat alunecările. Compania a atribuit realizarea proiectului tehnic de execuție firmei Road Consulting, potrivit informațiilor deținute de Digi24.ro. De abia după ce are realizat proiectul tehnic, CNADNR va putea cere autorizație de construire și va putea începe lucrările care vor fi făcute cu forțe proprii, după cum susținea recent conducerea companiei.

Dincolo de problema inutilizării sunei autostrăzi pentru care s-au plătit fonduri uriașe de la bugetul de stat și din cel al UE, există și o altă problemă. Cât de curând, cel târziu în primăvara anului care vine, CNADNR va trebuie să facă dovada funcționării proiectului finanțat de către UE. Contrar, vom fi obligați să restituim banii primiți de la Comisia Europeană pentru realizarea autostrăzii.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri