Rețeta prin care Zara câștigă războiul cu rivalii

Data publicării:
zara

Ajutate de condiţiile mai bune din Uniunea Europeană, Zara, Pull and Bear, Bershka, Stradivarius și celelalte mărci ale grupului spaniol Inditex au vândut anul trecut haine în valoare de 18 miliarde de euro, în creștere cu 8% faţă 2013. Profitul grupului a ajuns la două miliarde și jumătate de euro, în creștere cu 5%.

Inditex a ajuns la aceste rezultate uriașe în patru decenii de evoluţie. Grupul a fost înfiinţat în 1975, ca o afacere de familie. Și a devenit cel mai mare vânzător mondial de haine după ce a aplicat așa-numită reţetă a „modei rapide”. Designerii Inditex urmăresc prezentările de modă și încearcă să plieze hainele Inditex pe tendinţele momentului. După design urmează un proces extrem de rapid de producţie. În doar două săptămâni o haină proaspăt desenată ajunge în magazin.

„În spatele Inditex este un model operaţional în continuare unic, diferit și greu de copiat. Este vorba de abilitatea lor de a avea haine la modă foarte repede”, spune consultantul Anita Balchandani.

Iar această strategie ajută fabricile de textile din România. Ca să își aprovizioneze magazinele Zara sau Pull and Bear în doar două săptămâni, cei de la Inditex nu își permit să producă toate hainele în fabricile foarte ieftine, dar foarte îndepărtate din Asia. Așa că lucrează foarte mult cu fabricile din Europa de Est, incusiv din România. În ţara noastră Inditex își produce un sfert din hainele pe care le vinde în Europa.

Însă supremaţia celor de la Zara este ameninţată de propriul model. Aflaţi pe locul al doilea în topul vânzărilor de haine, suedezii de la H&M au aplicat, la rândul lor, principiul modei rapide și au anunţat o creștere uriașă a încasărilor, de 15% în perioada decembrie - ianuarie.

Iar România devine unul dintre principalele câmpuri de bătălie între Inditex și H&M. La sfârșitul anului trecut, Inditex avea în România 98 de magazine, cele mai multe sub marca Zara. Anul acesta vor ajunge la aproape 110. Intraţi mult mai târziu în ţara noastră, cei de la H&M au deschis rapid aproape 40 de magazine și ar urma să își continue extinderea și anul acesta.

Cei doi giganţi ai modei încă nu au prezentat rezultatele financiare înregistrate în România anul trecut.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate