Transportul de animale în afara UE, la peste 35 de grade, trebuie însoțit de veterinari. Legea a apărut după cazul navei „Queen Hind"

Data publicării:
oaie tinuta intr-un sanctuar pentru animale
180 de berbeci au fost găzduiți într-un sanctuar pentru animale în Periș, Ilfov, cu sprijinul ONG-urilor ARCA și Four Paws International, la două luni de la producerea naufragiului unei nave de transport animale vii. Foto: INQUAM Photos/ Octav Ganea

Camera Deputaților a adoptat, marți, decizional, o reglementare prin care transportul naval de animale vii în afara spațiului comunitar al UE, în situația în care depășește 10 zile și se efectuează la peste 35 de grade Celsius, trebuie să fie însoțit de medici veterinari.

„În cazul călătoriilor navale care depăşesc 10 zile, efectuate în perioadele în care temperatura exterioară la îmbarcare este de 35 de grade Celsius, la bordul vasului trebuie asigurate servicii de asistenţă sanitar- veterinară”, arată proiectul de lege.

Potrivit raportului de adoptare, un studiu australian consideră că temperatura uscată de 30 de grade este o valoare de alertă, dacă umiditatea este de 85%.

„La acestă valoare a umidității, temperatura umedă este de 28 de grade. Tot în studiul australian se precizeaza și temperaturile umede care provoacă mortalități. Acestea sunt: 35,5 grade pentru oi și 32,5 grade pentru bovine. Ovinele sunt mai rezistente”, mai arată documentul.

În cazul exporturilor realizate pe cale rutieră, cu mijloace de transport destinate călătoriilor de lungă durată, sistemele de ventilaţie din mijloacele de transport trebuie să asigure în orice moment din timpul călătoriei, o temperatură cuprinsă între 5 grade și 30 de grade Celsius pentru toate animalele, cu o toleranţă de +/- 5 grade Celsius, în funcţie de temperatura exterioară. În perioadele cu temperaturi ridicate, suprafaţa alocată pe cap de animal trebuie crescută cu minimum 10%.

De asemenea, ovinele trebuie tunse înainte de începerea călătoriilor care se desfăşoară la temperaturi care depășesc 30 de grade Celsius.

„În cazul exporturilor realizate pe cale navală, în perioadele în care temperatura exterioară la îmbarcare este de 35 de grade Celsius, se asigură creşterea cu minimum 15% a suprafeţei alocate fiecărui animal, iar compartimentele în care urmează să fie transportate animalele trebuie echipate cu un sistem de ventilaţie forţată cu o capacitate suficientă de reîmprospătare a întregului volum de aer, ţinând cont de înălţimea compartimentului şi de tipul acestuia, respectiv dacă acesta este închis sau parţial închis.

În cazul în care se transportă animale cu coarne, spațiul alocat pe cap de animal trebuie să crească cu 7% pentru a preveniri rănirea animalelor la contactul cu celelalte animale aflate în boxă. Animalele cu coarne se transportă în boxe separate față de cele fără coarne”, mai arată legea.

Proiectul va merge la președintele României, pentru promulgare.

Aproape 14.000 de oi se aflau la bordul navei Queen Hind care s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.

Administrația Porturilor Maritime Constanța a semnat un contract de aproximativ 4 milioane de euro cu o societate românescă pentru a scoate epava din Portul Midia. Operațiunile au început în 14 ianuarie și s-au încheiat marți, atunci când nava a fost adusă în Dana 10 a Portului Midia.

Redactor: Alexandru Costea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri