Sari la conținut

10 lucruri care vor schimba ce credeți despre zborurile cu avionul

Fie că zburați des sau o dată la zece ani, unele aspecte ale zborului cu avionul sunt universale. Probabil scaunele nu sunt comfortabile, vă simțiți deshidratați pe perioada zborului, persoana de lângă dumneavoastră „pune stăpânire pe cotieră” și multe alte probleme de acest tip. Dar cât de multe știți de fapt despre zborurile cu avionul? Aflați cât de murdare sunt avioanele și care sunt adevăratele motive pentru care cursele au întârzieri din lista de mai jos, întocmită de de Cosmopolitan.

stewardese - GettyImages crop - 2 august 15

Foto: Gulliver/Getty Images

1. Agenții de la poarta de îmbarcare au mai multă putere decât vă imaginați

În timp ce așteptați în zona de îmbarcare, agenții de la poartă trebuie să fie atenți la orice lucru suspect. Aceștia pot refuza îmbarcarea persoanelor în stare de ebrietate sau pot să vă schimbe locul în avion(nu se întâmplă foarte des, dar agenții de la poarta de îmbarcare pot să vă „așeze” pe un loc prost).

2. Însoțitorii de bord încep să fie plătiți doar după ce decolează avionul

Chiar dacă „pontează” când ajung la aeroport, însoțitorii de bord încep să fie plătiți abia după ce decolează avionul, așa că aceștia urăsc chiar mai mult decât pasagerii atunci când apar întârzieri.

3. Cele mai multe lucruri din avion sunt curățate mai rar decât vă imaginați

Însoțitorii de bord ar trebui să fie repere și în acest caz - cel mai probabil nu o să vedeți vreunul bând cafea din avion (apa folosită vine dintr-un rezervor al avionului, iar frecvența de curățare a acestuia nu este cunoscută nici măcar de însoțitorii de bord). Dacă decideți să beți cafea sau ceai, aflați că tăvile(cele pe care le coborâți de pe scaunul din față) sunt rareori curățate, chiar dacă sunt folosite pe post de „pernă”, pentru a relaxa picioarele, pentru a schimba copiii, pentru a mânca pe ele și multe altele. Cel mai sigur este să aveți la dvs. șervețele dezinfectante.

4. Însoțitorii de zbor folosesc diverse „trucuri” în timpul zborului

Dacă intrați în toaletă și găsiți o pungă de cafea, nu vă speriați, nu a uitat-o nimeni acolo. Însoțitorii de zbor folosesc cafeaua pentru că absoarbe mirosul neplăcut sau vodkă și gin pentru a dezinfecta diverse suprafețe, deoarece avioanele nu sunt aprovizionate cu foarte multe produse de curățare.

5. De cele mai multe ori nu se spune adevăratul motiv al întârzierii sau anulării zborului

Vremea rea poate cauza întârzieri - nu doar vremea rea din locul de unde decolați sau în locul în care aterizați, ci condițiile meteo dificile de oriunde de pe drum. De asemenea, zborurile au un număr minim obligatoriu de membri ai echipajului care trebuie să fie prezenți pentru a putea decola. Astfel, dacă există întârzieri la alte zboruri însoțitorii de zbor nu mai ajung la zborurile programate sau ating numărul maxim de ore pe care le pot lucra într-o zi - 16. Pentru a preveni acest tip de evenimente există însoțitori de zbor în „standby” - aceștia stau în aeroport și așteaptă să fie chemați să muncească. Mai rar, dar există și situații de acest tip, întârzierile sunt datorate amenințărilor teroriste și problemelor de siguranță(în aceste situații compania va spune călătorilor că au intervenit probleme mecanice).

6. Însoțitorii de zbor dorm în „cabine” secrete

Însoțitorii de zbor sunt obligați să ia un număr de pauze în timpul zborurilor mai lungi de șase ore. De aceea, există o ușă care duce la o cameră secretă cu paturi supraetajate pentru ca însoțitorii de zbor să se odihnească în pauze. Ușa nu este tot timpul ascunsă, însă e nevoie de o cheie pentru a intra.

7. E împotriva regulilor să faceți poze sau să filmați personalul în interiorul avionului

Motivul este destul de simplu: orice informație ajunsă online poate fi folosită pentru a copia uniforma personalului, pentru a analiza structura aeronavelor și alte detalii ce pot fi folosite de răuvoitori.

8. Mâncarea din avion nu e bună

Toată lumea știe că mâncarea din avion nu a avut niciodată o reputație bună. Din cauză altitudinii, papilele gustative „amorțesc” iar gusturile nu mai sunt atât de pronunțate. Pentru a „remedia” gustul produselor se adaugă mai multă sare și mai mult zahăr.

9. Însoțitorii de zbor sunt foarte bine pregătiți în caz de urgență medicală

Aceștia sunt instruiți să utilizeze truse de prim-ajutor, să facă manevre de resuscitare și manevra Heimlich. Totuși, pentru cazuri mai serioase trebuie să caute un doctor, dacă există unul la bordul avionului - dacă nu există unul, atunci există o serie de numere de telefoane care îi pun în legătură cu un doctor care le va oferi asistență până aterizează avionul.

10. Turbulențele sunt periculoase dacă vă aflați în avion, însă e aproape imposibil să-l prăbușească

Există un motiv pentru care însoțitorii de zbor recomandă să purtați centura de siguranță cât mai mult posibil, chiar dacă semnul centurii de siguranță este oprit. Chiar și într-o zi senină, însorită, turbulențele pot apărea brusc și, dacă nu aveți prinsă centura de siguranță, turbulențele vă pot face să vă loviți de tavan sau pereți, rezultând oase rupte sau mai rău. Totuși, chiar dacă provoacă frică, turbulenețe nu pot prăbuși avioanele. Acestea sunt proiectate să reziste la turbulențe extreme iar aripile avioanelor se pot îndoi până la 90 de grade.

Etichete: avion , turbulente , însoţitori de zbor , probleme avion , zborul cu avionul , agenti de imbarcare , mancare avion , curatenie avion

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale