Sari la conținut

2016, anul cu 18 kilometri noi de autostradă

Stăm prost în continuare la capitolul infrastructură, unde bulgarii ne dau clasă. Avem cu 50 de kilometri de autostradă mai puţin decât ţara de la sud de Dunăre, în timp ce pe calea ferată se circulă cu frâna trasă. Nu e de mirare. Proiectele avansează cu viteza melcului, indiferent că vorbim de drumuri sau de cale ferată.

Ar fi trebuit ca la aproape 10 ani de la intrarea în Uniunea Europeană să ne fi apropiat de nivelul de trai al ţărilor din vestul Europei, însă tot cu bulgarii ne comparăm şi tot în spatele lor am rămas. Bulgaria ne dă clasă la calitatea drumurilor, dar şi la infrastructura feroviară. Avem cu 50 de kilometri de autostradă mai puţin decât ţara de la sud de Dunăre, în timp ce pe calea ferată se circulă cu frâna trasă. Nu e de mirare. Proiectele avansează cu viteza melcului, indiferent că vorbim de drumuri sau de cale ferată.

Şoferii români privesc cu invidie la sud de Dunăre. Cu 786 de kilometri de şosea rapidă, vecinii bulgari au urcat 2 trepte într-un top european al calităţii drumurilor, în timp ce România este în continuare codaşă. Are cu aproape 50 de kilometri de autostradă mai puţin decât bulgarii. Deocamdată anul acesta autorităţile au reuşit doar să repare groapa din autostrada Cunţa - Sălişte şi să redeschidă traficul pe cei 22 de kilometri de şosea de mare viteză. Este unul din principalele motivele pentru care firmele din România pierd bani.

Costurile noastre sunt mai mari când exportăm, maşinile noastre până ies din România fac şi 12 ore. În mod normal 500 de kilometri ar trebui să-i faci în jumătate din acest timp”, afirmă Radu Timiş, om de afaceri.

Primii kilometri de autostradă de anul acesta vor fi inauguraţi în curând. Sunt doar trei kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti, între centura Capitalei şi strada Popasului din Voluntari.

Pentru ca autostrada să ajungă din Strada Popasului până în Capitală este nevoie să mai fie construiţi aproape 2 kilometri şi jumătate de drum. Lucrările au început deja iar şefii de la Drumuri speră să fie gata anul viitor pe vremea aceasta.

În luna decembrie se va inaugura un nou segment de autostradă de 15 kilometri de pe lotul doi al tronsonului Lugoj - Deva. Porţiunea se află între localităţile Margina şi Traian Vuia. Șoferii vor circula numai pe autostradă de aici, din dreptul localităţii Margina, până la ieşirea din ţară la Nădlac. Astfel, ei scapă de drumul naţional care are o singură bandă şi este extrem de aglomerat.

Pentru asta însă mai avem de trecut un hop.

Cel târziu pe 20 decembrie, dacă... Spun dacă pentru că în momentul de faţă trebuie revizuit acordul de mediu, estimăm că la inceputul lunii decembrie să avem revizuit acest acord de mediu şi să putem lucra în plin acolo”, spune Cătălin Homor, directorul general al CNAIR.

În total, vor fi cel mult 18 kilometri noi de autostradă în acest an.

Eu sunt mulţumit că am reuşit să deblochez toate proiectele. La finalul acestui an vor fi autorizaţii pe toate proiectele, vor avea avize necesare, şi la anul va fi un an foarte bun şi vor fi finalizate toate proiectele care sunt azi în execuţie”, afirmă Cătălin Homor, directorul general al CNAIR.

Adică vor fi gata şi restul de aproape 50 de kilometri din autostrada Lugoj -Deva, cu excepţia celor două tuneluri de lânga localitatea Holdea, la granița dintre judeţele Timiş şi Hunedoara. Însă până la finalizarea lor, șoferii vor fi nevoiţi să iasă de pe autostradă şi să facă un ocol de 25 de kilometri pe serpentinele Drumului Național 68A.

Tot anul viitor, promit autorităţile, vor fi gata şi cei 70 de kilometri dintre Sebeş şi Turda.

Până de curând pentru autostrada Sebeș-Turda au lipsit autorizațiile de construcție, drept urmare și lucrările s-au desfășurat cu încetinitorul. Spre exemplu, lotul doi trebuia finalizat în acest an însă in luna octombrie lucrările erau realizate în proporție de doar 12%.

Termen de finalizare anul viitor au şi 90 de kilometri din autostrada Transilvania, unde cel mai problematic tronson este cel dintre Suplacu de Barcău şi Borş. Contractul a fost reziliat luna trecută.

„O să mergem pe Suplacu de Barcău-Borş categoric pe cei 26 de kilometri care sunt într-un stadiu foarte avansat şi o să încercăm şi pe celalalt tronson deci restul până la 60 de kilometri care sunt la 10-15% dacă găsim un contractor bun şi acela ar putea fi realizat în 12-14 luni”, afirmă Sorin Buse, ministrul Transporturilor.

Vecinii de la sud de Dunăre stau mai bine decât noi şi în ceea ce priveşte calitatea infrastructurii feroviare. Sunt cu 4 poziţii în faţa României într-un top european unde lideri sunt francezii, finlandezii şi olandezii.

Pe 5 la sută din calea ferată românească, adică pe aproape 1000 de kilometri, se circulă cu frâna trasă. Sunt 525 de restricţii de viteză impusă din cauza stării proaste a şinelor.

Lucrările pe bani europeni pentru ca trenul românesc să prindă viteză înaintează greu. Şi asta deşi în unele cazuri şantierele au fost deschise în urmă cu trei - patru ani. Anul acesta vor fi gata doar 40 de kilometri de şină de la graniţă până dincolo de Arad.

În plus de mai bine de doi ani, reabilitarea altor 80 de kilometri este blocată la stadiul de licitaţie. Valoarea investiţiei este estimată la două miliarde de euro.

Şefii din transporturi atrag atenţia, într-un document oficial, că România riscă să piardă peste 3 miliarde de euro bani europeni din cauza întârzierilor în reabilitarea căii ferate.

Etichete: infrastructura , cale ferata , transporturi , autostrada romania

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale