Sari la conținut

Control la Aeroportul Otopeni după expirarea contractului de curăţenie

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a organizat o nouă licitaţie pentru asigurarea curăţeniei în aeroportul Henri Coandă, a transmis compania, la solicitarea News.ro, în condiţiile în care contractul cu Romprest a expirat în 31 ianuarie. O parte dintre angajaţii companiei vor efectua servicii de curăţenie pe aeroport, iar CNAB a publicat deja un anunţ prin care angajează 91 de femei de serviciu pe o durată determinată de 30 de zile.

Actualizare 13:20. Ministerul Transporturilor trimite Corpul de Control la Compania Aeroporturi Bucureşti. Motivul - aeroportul Henri Coandă a rămas azi fără servicii de curăţenie şi pază.


Romprest prestează servicii de curăţenie pe aeroportul Henri Coandă începând din 2001, perioadă în care au fost încheiate mai multe contracte. Ultimul contract cu Romprest nu a mai fost prelungit, în condiţiile în care serviciile de curăţenie din aeroport au fost, de-a lungul timpului, criticate de pasageri, potrivit CNAB.

„Având în vedere că serviciile de curăţenie şi salubritate din aeroport au fost, de-a lungul timpului, criticate de pasageri, transformându-se într-unul dintre punctele vulnerabile ale Aeroportului Henri Coandă, managementul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti a decis ca noile contracte să fie guvernate conform unor reguli de eficienţă şi să instituie o serie de criterii stricte de verificare a activităţilor de curăţenie, pe care firma câştigătoare trebuie să le respecte”, se arată în răspunsul trimis de CNAB.

Pentru a eficientiza cheltuielile şi a respecta standardele de calitate, începând de joi, 1 februarie, până la intrarea în vigoare a noului contract, o parte dintre angajaţii Aeroporturi Bucureşti se vor implica voluntar, pentru o scurtă perioadă, în efectuarea de servicii de curăţenie, a anunţat compania.

În plus, CNAB a publicat miercuri un anunţ prin care organizează, în regim de urgenţă, 91 de femei de serviciu pentru o perioadă determinată de 30 de zile. Cerinţele de participare la selecţie sunt studii generale şi o experienţă similară în ultimii doi ani în activitatea de curăţenie.

CNAB a înregistrat anul trecut un număr record de pasageri, de 12,84 milioane, cu 16,8% mai mult decât în 2016, depăşind media europeană. Compania a înregistrat anul trecut venituri totale de 1,08 miliarde lei, cu 8,3% mai mult faţă de 2016, şi un profit brut de 389,7 milioane lei, cu 45% mai mult faţă de anul precedent.