Angajați ca ingineri la drumuri, deși nu au studii de specialitate

Data publicării:
drum stricat

La Direcţia de Drumuri Judeţene Iaşi lucrează de trei ori mai puţini ingineri specializaţi în construcţia de drumuri faţă de cât ar fi necesar. Din acest motiv, verificările de pe şantiere sunt făcute şi de angajaţi care nu au nicio legătură cu domeniul, cum ar fi mecanici sau electricieni.

Angajaţii care se ocupă de şoselele din judeţul Iaşi sunt drumari doar cu numele. Câţiva dintre ei au cursuri de specialitate, restul au terminat facultăţi fără nicio legătură cu acest domeniu. Chiar dacă studiile nu îi recomandau pentru o astfel de meserie, li s-au dat în grijă cei 1.000 de kilometri de drumuri judeţene.

Din cei 28 de angajaţi ai Direcţiei de Drumuri Judeţene din Iaşi doar patru sunt ingineri specializaţi în construcţia de drumuri. Până acum două luni, când s-au făcut angajări, erau însă doar doi specialişti. Pentru că nu sunt suficienţi ingineri, verificarea lucrărilor a fost delegată şi către angajaţi fără calificările necesare.

„Aveam zootehnişti, electricieni, mecanici, care făceau dirigenţie şi mergeau la lucrările de drumuri”, confirmă Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași.

„Sunt ingineri consilieri superiori care nu au calificare în drumuri. Avem şi personal încadrat cu contract limitat în timp la care se va renunţa cu noua organigramă, că nu se încadrează. Unul este inginer civilist, o doamnă, iar alt coleg este inginer electronist. Nu ştiu cum a fost angajat, nu este problema mea, s-a dat concurs”, spune Sorin Babliuc, directorul Direcției de Administrare a Drumurilor Județene Iași.

Numai în ultimii doi ani, angajaţi fără studii în domeniu au supervizat lucrări de 15 milioane de lei pe drumurile judeţene din Iaşi. Nu puţine au fost situaţiile în care s-au comis erori.

„Dacă luăm un caz concret, întreţinerea de vară de anul trecut, un inginer de drumuri ştia că trebuie să facă şanţuri, trebuia să taie acostamentele, trebuia să asigure scurgerea apelor, să refacă podeţele, lucrări care asigură pe viitor viabilitatea drumului. Nu s-au făcut”, spune Daniel Achiței, fost director DADJ Iași.

„Trebuie să cunoască materialele care se folosesc în domeniul respectiv, trebuie să aibă experienţă cât de cât bogată şi în problema legată de execuţie pentru ca altfel, dacă nu ştii, constructorul te poate păcăli foarte uşor”, spune prof. Univ. Nicolae Botu, de la Facultatea de Construcții.

Conducerea Consiliului Judeţean vrea acum să modifice organigrama şi să angajeze cel puţin 10 ingineri specializaţi în drumuri şi poduri.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
A murit Gheorghe Udriște, ”părintele” tramvaiului 41 din Capitală. Fostul director al Metrorex avea....
Digi FM
Anca Țurcașiu, îndrăgostită iremediabil de iubitul ei, Călin Șerban: „Se poate la orice vârstă să-ți...
Pro FM
Speak, uluit de prețurile din Elveția, din stațiunea de schi a bogaților: "O apă, 7 euro. Am cumpărat 10...
Film Now
Emilia Clarke s-a despărțit de iubitul ei după doar patru luni de relație: „Și-au dat seama că nu sunt...
Adevarul
Cum poate o doză mică de vitamina B6 să-ți distrugă nervii periferici: amorțeală și crampe. Ce riscuri ascund...
Newsweek
Ce medicamente lipsesc din farmacii? Unele pot fi decontate la pensie cu 90%. Cum pot fi înlocuite?
Digi FM
Cine este tânăra din România care a făcut senzație într-un show din Italia. A fost lăudată de jurați și e la...
Digi World
Ce este HMPV, virusul respirator care s-a împrăștiat tot mai mult în China. Cum se răspândește și cât este de...
Digi Animal World
Momentul când un coiot este scos din frigiderul unui supermarket: „Nu mă așteptam la asta”
Film Now
Scleroza multiplă a Selmei Blair, nediagnosticată vreme de 40 de ani: "Arătam ca o fată normală". Și-a dus...
UTV
Mario Fresh a ajuns pe perfuzii in vacanta din Bali. „Asa respir eu cand mai am putin si mor”