Bode: România ar putea ataca la Curtea de Justiţie a UE un program care ar fi „un dezastru pentru transportul de marfă”

camioane

România ia în calcul foarte serios atacarea Pachetului Mobilitate 1 la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, dacă va trece în forma actuală, întrucât implementarea lui ar însemna un dezastru pentru transportul de marfă românesc, a declarat, miercuri, ministrul propus pentru portofoliul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, după audierile din comisiile reunite de specialitate din Parlament, potrivit Agerpres.

Eu am fost pe 18 (februarie - n. r.) la Bruxelles. Suntem nouă state care am votat împotrivă şi în Consiliu. Urmează votul în comisie, în Parlament. Noi vom depune amendamente pentru toate chestiunile cu care nu suntem de acord, dar cea mai gravă, cea mai gravă reglementare, dacă va fi implementată, este cea legată de întoarcerea camioanelor o dată la opt săptămâni. Dacă la opt săptămâni camioanele trebuie să se întoarcă acasă, în statul membru, practic vorbim despre falimentarea acestei industrii, o industrie care produce şi aduce venituri la buget de aproximativ 5,9 miliarde de euro. Nu ne imaginăm că acest lucru se poate întâmpla”, a spus Bode.

El a dat asigurări că partea română va apela la toate pârghiile politice din Parlamentul European şi va fi depus amendament la acest pachet legislativ.

Vom uza de toate pârghiile politice din Parlamentul European, vom depune amendament să vedem dacă trece. Suntem nouă ţări, suntem încă în minoritate. Dacă trece un amendament, trebuie să reluăm dialogul. Dacă nu trece, am spus după deplasarea din 18, că luăm în calcul foarte serios să atacăm la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene acest demers. Ar fi un dezastru pentru transportul de marfă din România dacă acest demers s-ar duce la bun sfârşit şi ar trebui să fie implementat în 18 luni de la adoptare. Dincolo de celelalte reglementări care ţin de Pachetul Roma 1, cu pachetul de salarizare a şoferilor, de condiţiile de odihnă, de cabotaj, de tahografe pentru camioane mai mici de 7,5 tone, Mobilitate 1 este un pachet la care ne uităm cu maximă atenţie şi sperăm să reuşim să modificăm cel puţin reglementarea legată de întoarcerea camioanelor”, a explicat Lucian Bode.

Măsurile protecţioniste propuse în Pachetul Mobilitate 1 duc la excluderea firmelor de transport româneşti din piaţa europeană de resort, ceea ce va genera o creştere cu 50% a deficitului de cont curent al României, a atras atenţia, pe 28 februarie, într-un comunicat de presă, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), care a solicitat autorităţilor contestarea cât mai urgentă a acordului privind acest pachet normativ la Curtea Europeană de Justiţie.

Transportatorii menţionează că transportul rutier a fost şi în 2019 principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creştere cu 10% faţă de 2018, din care 5,95 miliarde euro reprezintă transportul rutier de mărfuri, restul fiind generat de transportul rutier de pasageri (52 milioane euro) şi alte tipuri de transport rutier (112 milioane euro), potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR).

UNTRR atenţionează că transportul rutier va fi cea mai afectată ramură economică din România de măsurile protecţioniste propuse în cadrul Pachetului Mobilitate 1.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate