Sari la conținut
News Alert

CFR Călători, director nou din dosarul locomotivelor

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a decis marți înlocuirea lui Iosif Szentes cu Leon Bărbulescu, în funcția de director general al companiei CFR Călători.

Leon Bărbulescu a fost numit director general al CFR Călători, în locul lui Iosif Szentes, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Transporturilor. Leon Bărbulescu a ocupat funcţia de director Revizii la CFR Călători, conform site-ului companiei. Iosif Szentes a fost numit director general al companiei CFR Călători la 10 martie 2015. În ianuarie 2018, mandatul lui Iosif Szentes a fost prelungit cu două luni şi urma să expire pe 22 martie. CFR Călători informează că, miercuri 21 martie 2018, Consiliul de Administraţie l-a desemnat pe Leon Bărbulescu Director General al companiei, pentru o perioadă de patru luni. Leon Bărbulescu va coordona activitatea CFR Călători, operatorul național feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată.

De profesie inginer, Leon Bărbulescu are o carieră de 36 de ani în domeniul feroviar, ultima funcție deținută fiind cea de Director Proiecte Contracte în cadrul S.C. Electrificare CFR S.A. De asemenea, în perioada 1990-2013 a mai ocupat diferite funcții de conducere în cadrul CFR Călători, iar între 2013-2014 a fost Director Coordonator Proiecte Europene, Director General Adjunct Proiecte Europene și Director Achiziții Contracte în cadrul CNCF CFR SA.

Alături de alți directori ai companiei, în urmă cu mai mulți ani. Leon Bărbulescu a fost cercetat într-un dosar privind achiziția de locomotive la suprapreț de către CFR Călători. Cel puțin așa afirmau la acel moment procurorii. Bărbulescu era la momentul cercetării sale director de achiziții al companiei, iar dosarul s-a încheiat fără trimitere în judecată. Nici pentru el, nici pentru colegii săi. Anchetatorii susţineau că reprezentanţi din conducerea companiei au cumpărat din Germania - prin intermediul firmelor Activ Invest şi Remarul deținute de omul de afaceri Călin Mitică - şase locomotive la mâna a doua. Cumpărate cu 120.000 de euro bucata, locomotivele au fost ulterior vândute către CFR Călători cu 1,9 milioane de euro fiecare, deci la un preţ de 16 ori mai mare decât cel de achiziţie.