Compania de Drumuri a suspendat contractul de actualizare a SF pentru Sibiu Pitești

Data publicării:
autostrada-sibiu-pitesti-va-fi-finantata-cu-fonduri-europene size9-570x420

Contractul de "Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Piteşti" a fost suspendat pe o durată de trei luni, a anunțat luni Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

autostrada-sibiu-pitesti-va-fi-finantata-cu-fonduri-europene size9-570x420

Deși a fost stabilit integral traseul autostrăzii Sibiu-Pitești, ceea ce ar însemna că toate sondajele geologice și studiile de mediu aferente au fost făcute, contractul dintre CNAIR și asocierea firmelor SPEA și Tecnic pentru reactualizarea Studiului de Fezabilitate al autostrăzii menționate nu este încheiat, cum s-ar putea crede.

Un comunicat remis luni presei de către CNAIR informează că acest contract a fost suspendat în luna decembrie pentru o perioadă de trei luni. ”Pentru realizarea Studiului de Fezabilitate în parametrii de maximă eficienţă, în luna decembrie 2016, compania a decis suspendarea contractului pentru o perioadă de trei luni întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice”, spune compania.

Oficiali pentru comunicare afirmă că este nevoie de acest termen și pentru a parcurge cantitatea mare de documentație depusă spre aprobare de către firmele care fac reactualizarea SF. În luna noiembrie 2016 a fost avizat traseul pentru secţiuni 2 și 3 ale autostrazii Sibiu – Piteşti.

Care este traseul final

Acesta, cu o lungime de 123 de kilometri, a fost stabilit după cum urmează:

  • Secțiunea 1, Sibiu - Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;

  • Secțiunea 2, Boița - Racoviță de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță;

  • Secțiunea 3, Racoviță-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea   autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;

  • Secțiunea 4, Văleni - Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș;

  • Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului;

  • Secțiunea 6, această secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.

Suspendarea convenită amână momentul demarării propriu-zise a acestui proiect. Odată definitivată reactualizarea SF, valorile financiare și alți indicatori tehnico-economici vor trebuie aprobați de către Guvern. Ulterior trebuie demarate activitaățile de proiectare, fie de către CNAIR, dacă va fi aleasă procedura FIDIC roșu, sau de către constructor, în cazul FIDIC galben.

Demararea lucrărilor mai întâmpină o problemă, anume aprobarea proiectului de către Comisia Europeană pentru obținerea finanțării nerambursabile. Ultimul termen avansat de autorități pentru finalizarea autostrăzii este finele anului 2021. Deși s-ar părea că autoritățile au suficient timp la dispoziție, acesta s-ar putea dovedi insuficient pentru îndeplinirea promisiunilor luate.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri