Companiile aeriene de linie, de două ori mai multe incidente de zbor faţă de cele low-cost

Data publicării:
oameni in aeroportul otopeni henri coanda
Noi reguli pentru românii care vin în țară. Foto: www.bucharestairports.ro

Companiile aeriene de linie au de două ori mai multe incidente de zbor faţă de transportatorii low cost. Doar anul trecut, în România, companiile tradiţionale au avut 235 de decolări şi aterizări cu probleme, în timp ce cursele low-cost au înregistrat doar 73 de astfel de incidente, arată o analiză Flight Refund.

Nu este exclus ca TAROM să fi avut cea mai mare contribuţie la acest rezultat, având în vedere numeroasele incidente cu care s-a confruntat anul trecut.

Analiza a luat în calcul aproape 90.000 de zboruri de pe aeroporturile din București și Cluj-Napoca, care reprezintă circa 75% din traficul aerian din țara noastră. Însă analiza datelor legate de zborurile din pieţele europene arată că nu doar România se confruntă cu astfel de situaţii, ci în general, companiile tradiţionale înregistrează un procent mai mare de anulări şi întârzieri faţă de liniile low-cost. Din acest punct de vedere ţara noastră stă undeva la mijloc - între Franța unde companiile tradiționale înregistrează performanțe mai bune decât cele low cost și Polonia, unde raportul este de 3 la 1 în defavoarea companiilor tradiționale.

Specialiştii atrag atenţia că mai puţin de 1% dintre călătorii din Europa Centrală şi de Est îşi cunosc drepturile în cazul în care au parte de un incident în timpul zborului.

Potrivit regulamentului european, indiferent cu ce companie este efectuată călătoria, clienţii au dreptul să primească din partea companiei aeriene o compensaţie de până la 600 de euro, dacă zborul efectuat a avut o întârziere mai mare de trei ore, a fost anulat sau le-a fost refuzată îmbarcarea.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri