Sari la conținut

Contractul pentru Podul Brăila, semnat. Banii n-ajung nici de proiectare

Cu câteva ore înaintea ședinței Comitetului Executiv al PSD în care se decide soarta actualului Guvern, premierul Mihai Tudose a ținut să participe la semnarea contractului pentru Podul peste Dunăre de la Brăila, organizată la sediul Ministerului Transporturilor.

Foto: Podul Fatih Sultan Mehmet din Istanbul, proiectat de japonezii de la IHI

Semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila, reprezintă un mare pas înainte pentru România şi o intrare în normalitate, fiind vorba de un proiect despre care se discută din anii 80, a declarat luni premierul Mihai Tudose, originar chiar din orașul dunărean, în cadrul unei conferinţe de presă derulate la Ministerul Transporturilor.

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, este unul dintre susținătorii premierului în cadrul votului ce va avea loc luni după-amiază.

În luna octombrie, asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. a fost declarată câştigătoarea contractului pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila, lucrare cu o valoare de aproape două miliarde de lei, fără, TVA, considerată cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani.

Inițial licitația și rezultatul acesteia au fost contestate la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) de către mai multe firme chineze participante la licitație, asociate cu asfaltatorul român Dan Beșciu, deținătorul firmei Euro Construct Trading 98. După două insuccese în fața CNSC, asocierea firmelor chineze și română au renunțat să mai conteste licitația și la Curtea de Apel București.

”Semnarea contractului reprezintă intrarea în normalitate. Este un proiect discutat din anii 80. Sunt aproape 40 de ani de când se tot discută despre acest lucru. Este un pas imens. (...) Din acest moment, s-a intrat în linie dreaptă. Este un obiectiv major şi din punct de vedere al infrastructurii rutiere de legătură între provinciile istorice, începând cu nordul Moldovei şi terminând cu Dobrogea. Este şi un element de siguranţă naţională, este şi un element de normalitate”, a afirmat Tudose.

Traversarea Dunării între județele Brăila și Tulcea are loc în prezent cu ajutorul câtrova bacuri deținute de două societăți din zonă. În condiții de ceață sau noaptea bacurile nu circulă. Realizarea podului va face ca traversarea Dunării să se facă mult mai rapid. Beneficiile se vor simți asupra turismului din Delta Dunării, Litoral, și transportului de mărfuri pe cale rutieră înter Portul Constanța și regiunea Moldovei.

Banii puțini pentru 2018

Banii prevăzuți pentru acest proiect în 2018 nu sunt mulți. Bugetul Ministerului Transporturilor prevede pentru podul dunărean în acest an o sumă de 23,8 milioane lei, infimă față de întrreaga valoare a contractului de aproape 2 miliarde de lei. Din banii prevăzuți nu se va putea face nici măcar proiectarea podului. Standadele actuale prevăd o pondere a activităților de proiectare în jurul a 3%-5% din totalul contractului, in cazul de față de aproximativ 60-100 milioane lei.

Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea şi execuția drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legatură cu DN22, Smârdan – Măcin. Podul va avea un sistem de suspendare cu un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.

”Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri,  care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încat să fie indeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare”, spunea recent Compania de Drumuri. Lucrările vor fi făcute de firma Astaldi, asociată cu cea japoneză IHI.

Etichete: Ministerul Transporturilor , mihai tudose , cex psd , pod dunare braila , astaldi ihi

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale