Video&Foto Cum arată lucrările la Drumul Expres Craiova-Pitești. Fără șanse să fie finalizat în termen

Data actualizării: Data publicării:
craiova pitesti drum
Foto: Facebook/Asociatia Pro Infrastructura

Pe circa 55,7 km între Craiova și Slatina se lucrează în prezent la drumul expres DX12 Craiova - Pitești. Asociația Pro Infrastructura a filmat din dronă stadiul lucrărilor și a prezentat informații legate de progresul proiectului, dar și în legătură cu problemele apărute.

Pe drumul expres DX12 Craiova - Pitești (112 km în total) se lucrează pe două tronsoane, de la Craiova la Slatina. Pe alte două tronsoane, de la Slatina la Pitești, sunt în curs licitațiile pentru proiectare și execuție.

Foto: Facebook/Asociatia Pro Infrastructura
Foto: Facebook/Asociatia Pro Infrastructura

Sursa foto: Facebook/Asociatia Pro Infrastructura

„Lotul Craiova-Balș (17,7 km) este executat de italienii de la Tirrena Scavi pentru 358 milioane RON, termenul contractual de finalizare fiind sfârșitul lui 2021, fără șanse reale de a fi respectat. Lucrările au început târziu în 2019 și au ajuns la aproximativ 7% stadiu fizic.

Sunt atacați doar 7 km, restul fiind blocați de sondele Transgaz neidentificate la studiul de fezabilitate din 2008, impunându-se o modificare a traseului. Deși antreprenorul italian a avut probleme financiare, se pare că situația s-a îmbunătățit semnificativ, crescând și mobilizarea în ultimele săptămâni.

Segmentul Balș-Slatina (39,85 km) este construit de UMB cu 1,45 miliarde RON, fiind împărțit în două loturi (Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km). Lucrările au debutat în ianuarie 2020 și au ajuns la peste 20% progres fizic pe primul sector și 15% pe cel de-al doilea.

Și aici avem un termen contractual de finalizare la sfârșit de 2021, având doar șanse teoretice de a fi respectat, chiar dacă blocajele birocratice sunt mai puține și ritmul de execuție este foarte bun.

UMB a mobilizat în total mai bine de 700 de muncitori. Se muncește intens la coloanele forate ale viitorului pod peste Olt de la Slatina (1,7 km lungime), la elevațiile numeroaselor structuri, la nodurile rutiere, săpături și umpluturi. Probabil că în această vară vom vedea asfalt pe suprafețe întinse.

Există o serie de utilități de relocat și imobile neeliberate de către proprietarii care nu și-au primit banii cuveniți. O problemă majoră este la Slatina Nord-Est unde conexiunea cu DN65 se află pe tronsonul 3 aflat încă în licitație”, precizează, într-o postare pe Facebook, Asociația Pro Infrastructura.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri