Sari la conținut

De-a v-ați ascunselea. Muncitorii, retrași după ce Șova a plecat

Ministerul Transporturilor acuză o mobilizare foarte slabă a constructorilor lotului 3 din autostrada Lugoj Deva. După ce ministrul Lucian Șova a părăsit șantierul autostrăzii, firma și-a retras muncitorii.

 

Deși spunea la instalarea sa că timpul unui ministru este prea prețios pentru a fi irosit în vizite de lucru pe autostrăzi, ministrul Transporturilor, Lucian Șova a început să aibă o prezență intensă pe șantierele lucrărilor de infrastructură.

Lucian Șova a inspectat, marți, șantierele autostrăzii Lugoj-Deva, împreună cu reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), ai Poliției Rutiere și ai Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM), precum și cu prefecții și președinții Consiliilor Județene Timiș și Hunedoara.

”Pe lotul 3 al autostrăzii (21 km) specialiștii au constat o mobilizare extrem de slabă a constructorului și deficiențe în execuție. Lucrau doar 90 de muncitori și 70 de utilaje. Mare parte din echipă a fost retrasă imediat ce ministrul Lucian Șova a plecat de pe șantier”, spune Ministerul Transporturilor într-un comunicat de presă.

Stadiul fizic și financiar al acestui tronson este de 82%. Pe lotul 3 au apărut o serie de probleme din cauza lucrărilor neconforme și a mobilizării slabe a antreprenorului cu care reprezentanți ai MT și CNAIR poartă de aproape un an nenumărate discuții pentru remediere. Asocierea a primit până acum penalizări de 1,5 milioane euro.

Umbrărescu, lăudat

Oficialii Ministerului Transporturilor găsesc însă de cuviință să îl laude pe regele asfaltului, Dorinel Umbrărescu, care lucrează pe lotul 4. ”Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva (22 km) firmele asociate sunt foarte bine mobilizate: 700 de oameni pe șantier și 300 de utilaje. Se lucrează în ritm susținut, iar stadiul fizic de execuție este 76%. Mai sunt necesare lucrări precum cele de la nodul Șoimuș - lucrări de infrastructură, suprastructură și rampe pasaj - și de finalizat elemente de siguranță a circulației”, spune Ministerul. Firmele de pe lotul 4, respectiv S.C. Tehnostrade S.R.L. și S.C. Spedition UMB S.R.L. sunt deținute de Dorinel Umbrărescu.

Pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva lucrează asocierea de firme Teloxim, Comsa, Aldesa Construcciones și Arcadis Eurometudes. Firma Teloxim este deținută de asfaltatorul Theodor Berna.