VIDEO | Drumuri naționale sau județene pe hârtie, ulițe la fața locului

Data actualizării: Data publicării:
drum1

În România încă sunt multe drumuri naţionale şi judeţene care arată mai rău ca o uliţă de la ţară. La doar câţiva kilometri de Bucureşti, mai mulţi kilometri din Drumul Național 5A sunt doar din pământ sau pietriş. Încă şi mai rau arată Drumul Judeţean 402 care leagă Fundulea de Nana. Este aproape în întregime de pământ, iar când plouă doar cei care au tractoare îl mai pot folosi.

La Fundulea, când ieşi de pe Autostrada Soarelui şi intri pe Drumul Judeţean 402, civilizaţia pare că rămâne în urmă. Câţiva kilometri drumul se continuă pe pietriş după care până şi acesta dispare.

Toma Petcu, jurnalist Digi24: Aici nu mai avem deloc piatră, este un drum de ţară, un drum de pământ şi imaginaţi-vă ce se întâmplă cu acest drum în momentul în care plouă. Şi cred că avem răspunsul chiar aici pentru că este un şant destul de mare, destul de adânc, are undeva la 30 de cm, semn că în momentul în care plouă şi este foarte mult noroi, pe aici nu mai reuşesc să treacă decât tractoarele.

Un drum judeţean, de altfel, pentru care eşti obligat să plăteşti rovinietă.

Șofer: Este dezastru. Eu am rupt două maşini, spre exemplu, acum în toamana asta. La asta i-am rupt ambreiajul plus cealaltă mare.

Zeci de ani autorităţile nu au mişcat un deget. Aflăm însă acum că problema ar putea fi rezolvată în doar câteva luni.

Vasile Iliuţă, preşedinte Consiliul Judeţean Călăraşi: Suntem în evaluarea constructorilor, deci avem procedura de licitaţie, la momentul ăsta este, să spunem, materializată. Sunt trei ofertanţi, dacă nu sunt contestaţii cred că ne apucăm de el, maxim în luna noiembrie o să predăm amplasamentul.

Şi Drumul Naţional 5A, care leagă localităţile Adunaţii Copăceni de Hotarele, reprezintă o dovadă de incompenţă şi delăsare a autorităţilor.

Toma Petcu, jurnalist Digi24: Aşa arată un Drum Naţional în 2018, în România. Un drum de pământ plin de gropi, gropi care la rândul lor sunt pline de noroi şi pentru că nu aveau cum să le mai astupe, văd că administratorii drumului au băgat o lamă, au băgat un plug astfel încât să niveleze drumul. Aici se vede foarte bine pe margine, brazda creată de acel plug.

Oamenii din zonă spun că drumul naţional transformat în uliţă devine impracticabil iarna, dar şi de fiecare dată când plouă.

Femeie: Numai DN5 nu este, că e făcut varză. Ca să dăm de aici de vale, să ajungem în Teiuşu este imposibil. Pe o ploaie torenţială trebuie să ocoleşti să vii pe altă parte, să ajung la locuinţa unde stau.

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Acesta este ultimul care a mai rămas cu bucăţi de pământ, se lucrează pe ele de trei ani şi la ora actuală este în diverse faze iar până la sfârsitul anului, întregul drum, folosindu-se o metodologie numită reciclare, va fi practic asfaltat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri