Sari la conținut
News Alert

De ce trenurile românești devin tot mai lente? O demonstrație practică pe ruta Craiova-București

Dacă la alţii trenurile "zboară" cu 600 de kilometri la oră, la noi se mişcă din ce în ce mai încet. Garniturile ar putea rula şi cu 160 de kilometri pe oră, dar pe anumite porţiuni abia se tărăsc cu 20 de kilometri pe oră. De vină sunt şinele vechi şi terasamentele distruse. Cel mai bun exemplu vine de pe una din cele mai aglomerate rute din ţară. Craiova - Bucureşti. Cei 209 kilometri sunt parcurşi în 3 ore şi 10 minute. Înainte de '89, oltenii ajungeau în Capitală mai repede cu o oră.

Viteza medie a trenurilor, în România, este de 45 de kilometri pe oră. Iar în plină vară, din cauza căldurii şi stării avansare de degradare a şinelor, garniturile circulă cu doar 20 de kilometri pe oră. În aceste condiţii, drumul între Craiova şi Bucureşti durează peste 3 ore. Prin comparaţie, în vestul Europei, o distanţă similară este parcursă de trenuri de mare viteză în circa o oră.

Ora 6. Gara din Craiova. Trenul pleacă spre Bucureşti. Cum iese din gară prinde viteză: 120 de kilometri pe oră. Ar putea mai mult, dar...

Burdangiu Ion, mecanic locomotivă: „Circulă cu viteza maximă de 160 kilometri pe oră dar, neavând posibilitatea de a merge cu această viteză din cauza infrastructurii, ne limităm”.

Viteza ameţitoare durează puţin...50 de kilometri. La Caracal este prima oprire, iar de aici încep restricţiile. La ieşirea din gară, şinele au fost schimbate, terasamentul însă nu rezistă la viteze mari

Burdangiu Ion, mecanic locomotivă: „Se circula cu viteză redusă de 50. Deci cu o viteză mai mică.

Acum mergem cu 70.... cu toate că și această viteză, pe această porțiune, este mică în comparație cu cum se circula înainte, la 120-140”.

Peste câțiva kilometri, frână iar.

Burdangiu Ion, mecanic locomotivă: „E, de asemenea, o limitare de viteză care persistă de câțiva ani buni, dacă nu 10-15 ani”.

La Roșiorii de Vede, apar alte probleme. Limita de viteză este 80, dar trenul circulă cu 30. Motivul? Un pic mai în faţă pe aceeaşi linie este un tren Regio a cărui locomotivă nu duce mai mult. După câteva zeci de minute, scăpăm de garnitură, dar, în loc să accelereze, trenul... opreşte.

La Videle... o nouă provocare! Cele două trenuri private care circulă pe acest tronson trebuie să se unească pentru a trece de porțiunea de drum în lucru. Asta înseamnă o întârziere de aproximativ 15 minute.

Ultimii 70 de kilometri spre Capitală sunt şi cei mai lungi. Viteza maximă de croazieră: 30 de kilometri pe oră. Si asta pentru că se lucrează la şine şi se circulă pe singur fir.

Până în Revoluție, totuși, s-a mai făcut ceva la infrastructură și se circula cât de cât bine. După Revoluție nu s-a mai investit nimic în infrastructură. A scăzut viteza de circulație și s-au mărit timpii de mers ai trenului.

Am ajuns în Gara de Nord din București la ora 9:15 după ce am parcurs 209 kilometri.

Ruta Craiova Bucureşti nu este singura atât de lentă. Viteza medie a trenurilor în ţară este de 45 de kilometri pe oră. Rețeaua de căi ferate de la noieste a şaptea ca mărime din Uniunea Europeană, cu o lungime totală de 20.077 kilometri de linii.

Reprezentanţii CFR nu au comentat până la această oră situaţia.

Etichete: tren , transport feroviar , calatorie cu trenul infrstructura CFR

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale