Sari la conținut

Experiment pe autostradă. Ce se întâmplă dacă dai drumul unei sticle pe asfalt

Probleme grave si cu repetiţie pe autostrada Orăştie-Sibiu. Pe 250 de metri s-a lăsat asfaltul, în unele locuri chiar şi 10 centimetri. Problemele au apărut la zece kilometri de locul unde şoseaua de mare viteză a fost demolată şi ulterior reconstruită. Şefii de la Drumuri spun că mai sunt încă 3 zone critice atent monitorizate. Adică încă 400 de metri unde ar putea apărea probleme. În plus, autostrada este plină de gropi. La fel şi cei 32 de kilometri dintre Deva și Orăștie.

Printr-un comunicat de presă, Compania de Administrare a Infrastructurii a anunţat că pe autostrada Orăştie-Sibiu, şoferii care circulă dinspre Sebeş spre Sibiu trebuie să reducă viteză la 60 de kilometri la oră, deoarece pe 250 de metri o bandă de circulaţie este închisă. Decizia a fost luată după apariţia unor văi în asfalt.

„Denivelările au apărut pe acest pod la limita dintre judeţele Sibiu şi Alba. Zona afectată are aproximativ 250 de metri”, relatează reporterul Digi24 Adela Mohanu.

În punctul cel mai adânc asfaltul s-a lăsat în jos aproximativ 10 centimetri.

„Vreau să vă demonstrez cât de adâncă este. Dacă îi dau drumul acestei sticle fără să o împing merge singură spre baza acestei denivelări”, precizează reporterul Digi24.

Într-un răspuns pentru Digi24, reprezentanţii Companiei de Infrastructură spun că o cauză pentru denivelările apărute ar putea fi colmatarea drenului, adică a conductei de colectare a apei, din corpul autostrăzii. Deocamdată se va executa o lucrare de remediere provizorie, prin înălţarea porţiunii scufundate. În plus zona va fi atent monitorizată. Când vremea o va permite se va face o reparaţie definitivă.

„O posibilă cauză a apariției acestei degradări o poate reprezenta colmatarea drenului executat în corpul autostrăzii. În perioada imediat următoare se va executa o lucrare de remediere provizorie, prin aducerea la cotă a zonei cu material corespunzător. Ca urmare a rezultatelor monitorizării se va putea stabili soluția finală de remediere, care se va realiza în momentul în care condițiile meteorologice vor permite acest lucru”, se arată în răspunsul CNAIR.

Zone critice mai sunt încă trei. În total încă 400 de metri din autostradă.

Şoferii se plâng, însă, şi că şoseaua este plină de gropi.

Şi asta deşi pe cei 22 de kilometri din autostrada autostrada Orăştie Sibiu, între localităţile Cunţa şi Sălişte, nu s-a circulat mai bine de un an. Între septembrie 2015 şi octombrie 2016, tronsonul respectiv a fost închis pentru reparaţii după ce s-a descoperit apă sub asfalt și a fost nevoie ca o bucată din această autostradă să fie demolată. Compania de Drumuri a reconstruit-o apoi în regie proprie. Mai multe expertize au arătat că italienii de la Salini-Impregilo au lucrat cu materiale de proastă calitate.

Voci din Compania de Drumuri spun că redeschiderea traficului la începutul lunii octombrie a fost pripită, în condiţiile în care sunt mai multe zone cu probleme. La începerea reparaţiilor la autostradă, şefii de atunci ai Companiei de Drumuri promiteau o expertiză a întregului lot construit de italieni. Licitaţia lansată a fost însă anulată.

Alin Goga, membru al Grupului de Reprofesionalizare a CNAIR: „Era evident că atunci când vei introduce trafic vor fi probleme şi mai mari. Această autostradă este cârpită, o vom cârpi în pemanenţă şi vom avea întotdeauna un lucru prost”.

O soluţie, spune acesta, ar fi repararea integrală a celor 22 de kilometri construiţi de italieni. Numai că nu ar fi deloc ieftin.

Alin Goga, memebru al Grupului de Reprofesionalizare a CNAIR: „Minim 50% din valoarea investită ca să o repari, să fie totul foarte bine”.

137 milioane de euro, fără TVA, au costat cei 22 de kilometri de şosea rapidă dintre Cunţa şi Sălişte.

Orăştie-Sibiu nu este singura autostradă cu probleme. Şoferii se plâng că pe cei 32 de kilometri dintre Deva şi Orăştie gropile sunt atât de multe încât nici nu pot fi ocolite. Drumarii veniți să le astupe au plecat însă atunci când au văzut camera de filmat.

Tronsonul dintre Deva și Orăștie a fost inaugurat în etape în 2012 şi 2013 și a costat aproape 178 de de milioane de euro, fără TVA.

Etichete: infrastructura , reparaţii , transporturi , autostrada sibiu orastie , cnair , fisuri asfalt , autostrada probleme

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale