Galerie foto. Cum va arăta noul pod peste Dunăre, la Brăila

Data publicării:
image-2018-01-17-22231239-0-pod-braila

Podul va avea două benzi de circulație pe sens, dar și trotuar pentru pietoni.

image-2018-01-17-22231240-0-pod-braila
image-2018-01-17-22231240-0-pod-braila

Digi24.ro prezintă fotografii ale viitorului pod peste Dunăre la Brăila, realizat în varianta suspendată. Aceste reprezentări grafice ale podului au fost concepute de către constructorul italian Astaldi și firma IHI Structures Japonia care este proiectantul podului.

Podul suspendat, care reprezintă circa 70% din valoarea întregii lucrări, are două deschideri laterale de 469 m și, respectiv, de 364 de metri. Podul suspendat va avea și două viaducte de acces de o parte și de alta, de circa 90 de metri fiecare, și va face legătura între orașul Brăila și, în final, orașul Tulcea, ținând cont că va deschide o legătură directă, nu prin intermediul navelor tip bac, pentru legarea Tulcii de restul țării, fără a mai fi nevoie de ocolul pe la Giurgeni-Vadul Oii sau Fetești.

În afară de podul suspendat, proiectul cuprinde și 17 km de drum nou, la nivel de patru benzi pe circa 4 km, urmând ca de la sensul giratoriu spre Smârdan, respectiv Jijila, să rămână la o singură bandă pe sens. De asemenea, în afară de podul suspendat, proiectul mai cuprinde circa 32 de structuri (poduri), din care 13 sunt cu deschideri mai mari de 14 m.

Contractul a fost semnat în luna ianuarie a acestui an, ordinul de începere a lucrărilor de proiectare a fost dat pe 2 martie 2018. Pe 1 martie 2019, toată proiectarea va fi gata. Pe 2 martie 2019 ar urma începerea execuției efective a lucrărilor, programate pe trei ani, finalizarea lucrărilor urmând să aibă loc la începutul lunii martie 2022.

Firma italiană Astaldi are însă numeroase pretenții față de CNAIR care vor fi prezentate separat, zilele următoare, de către Digi24.ro. Printre altele, Astaldi solicită creșteri ale valorilor de contract sub pretextul modificărilor legislative sau prelungiri de termene contractual de vreme neprielnică.

În contractele derulate in România practica firmei Astaldi este de a își rotunji considerabil veniturile contractuale prin formularea așa ziselor claimurilor (pretenții).

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri