Sari la conținut

Trenul de la gară la aeroport va circula peste doi ani

Din primăvara anului 2018, o linie de cale ferată va lega direct gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă. Este o promisiune a ministrului Transporturilor, Sorin Buşe, care redeschide un proiect mai vechi. Practic, ar trebui modernizaţi 17 kilometri de cale ferată care există deja şi construiţi încă 2,5 kilometri plus un pasaj pe sub DN1. Pentru ca lucrările să fie gata repede, vor fi făcute de angajaţii CFR.

89 de miliioane de euro. Atât vor costa lucrările pentru ca trenul să ajungă la aeroportul Otopeni. Cei mai mulţi bani vor intra în repararea şi electrificarea celor aproape 17 kilometri de şină existenţi deja între Gara de Nord şi localitatea Odăile. De acolo trebuie construiţi de la zero alţi 2,3 kilometri de şină. Şi cum traseul se intersectează cu Drumul Naţional 1, calea ferată trebuie să coboare 7 metri sub şosea. Cât timp ţin lucrările, vor fi restricţii de circulaţie.

Marius Chiper, director general CFR SA: „Va fi un pasaj subteran pe sub DN1 la o lăţime de 50 de metri. Oameni avem. Vom mai avea nevoie de nişte utilaje grele de săpătură şi transport pământ.”

Biletul între Gara de Nord şi Aeroport va costa mai puţin de 4 lei.

Sorin Buşe, ministrul Transporturilor: „Este un timp foarte competitiv - 18 minute. Nu mai vorbesc de preţ. Dorim să asigurăm legătura Aeroportului nu doar cu Bucureştiul ci şi cu alte oraşe, Ploieşti, Braşov, ca să poată veni la aeroport şi ne gândim chiar la legături cu sudul Bulgariei.”

În prezent aproape 50 de mii de persoane au nevoie zilnic de transport între Capitală şi Aeroportul Henri Conadă. Pentru pasagerii companiilor aeriene şi pentru angajatii aerogării, singurele soluţii sunt deocamdată autobuzul şi taxiul.

Am luat mai multe ţepe, să spun aşa. De aici şi până la Casa Scânteii mi-au cerut 20 de euro. Şi de atunci iau autobuzul de jos, merg până în Băneasa şi de acolo iau un taxi până acasă”, spune un călător.

Trenul care leagă Gara de Nord de împrejurimile aeroportului are în prezent doar 10 călători pe zi.

Cosmin Peșteșan, directorul general al Companiei Aeroporturi Bucureşti: „Nu este folosită linia pentru că de la Gara de Nord până la aeroport durează peste 45 de minute.”

Problema e ca trenul nu ajunge direct în terminal, ci opreşte la aproape 3 kilometri distanţă. De aici, călătorii trebuie să mai ia încă un microbuz.

Această legătură feroviară vine în lipsa unui metrou, în condițiile în care România riscă să piardă organizarea Euro 2020, deoarece linia de metrou care să facă legătura în Aeroport și centrul Bucureștiului nu va fi gata până la această dată. 

Lucrările la metroul către Otopeni, pentru care România are o parte din banii necesari de cinci ani, n-au început nici acum, dar autorităţile vor să schimbe traseul.  Linia nu va mai pleca din Piaţa Victoriei, ci din staţia 1 Mai. Proiectul lansat în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor prevede şi exproprieri de terenuri, pentru care statul ar urma să plătească despăgubiri totale de 26 de milioane de euro.

România a pierdut 1,5 milioane de euro pentru că n-a început până acum construcţia magistralei 6. E vorba de penalitaţi de întârziere pentru un împrumut luat în urma cinci ani de la Guvernul Japoniei.

 

Etichete: Gara de Nord , tren , cale ferata , DN1 , aeroportul otopeni , legatura

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale