Sari la conținut

Navigație închisă | Gheața acoperă până la 80% din apele Dunării

Navigaţia fluvială pe Dunăre, între Porţile de Fier 2 şi Brăila, a fost închisă, marţi, din cauza podurilor de gheaţă care s-au format în zona Cenavodă-Hârşova, precum şi a sloiurilor care acoperă şi 80% din suprafaţa apei pe diferite sectoare.

gheata dunare

Conducerea Adminstraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a decis, marţi, să închidă navigaţia fluvială pe Dunăre, în amonte de Brăila, potrivit News.ro.

”Pe Dunărea fluvială s-a închis circulaţia de la Brăila în amonte până la Porţile de Fier 2 din cauza gheţii. Este o decizie luată de AFDJ în consultanţă cu căpităniile zonale de port, cu adminstraţia căilor navigabile din Bulgaria şi din Serbia. Navele fluviale sunt în porturi, pe timp de iarnă aşa e navigaţia”, a spus directorul AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru. 

El a spus că decizia a fost luată după ce în zona Cenavodă-Hârşova s-au format poduri de gheaţă, pe Dunărea Fluvială fiind şi sectoare unde sloiurile acoperă 80% din suprafaţa apei. 

Directorul AFDJ Galaţi a mai declarat, pe de altă parte, că pe Dunărea Fluvială nu pot fi trimise nave care să spargă gheaţa, deoarece acţiunea ar fi inutilă.

”Nu putem trimite nave pentru spargerea gheţii pe Dunărea fluvială. Gheaţa trebuie spartă în aval spre amonte, să curgă undeva, nu poţi să o spargi acolo, o spagi şi îngheaţă peste noapte”, a mai spus Dumitru. 

Pe de altă parte, pe Dunărea maritimă nu sunt poduri de gheaţă, iar circulaţia se desfăşoară în condiţii de iarnă.  

Astfel, directorul AFDJ Galaţi a precizat că în zona Tulcea continuă acţiunile de spargere a gheţii, iar nava ”Mamaia 2” a efectuat marţi dimineaţă o cursă pentru a prelua pasageri din mai multe localităţi din Delta Dunării, transportându-i la Tulcea deoarece navele de pasageri nu mai pot circula pentru că nu sunt clasificate drept nave cu clasă de gheaţă.

De asemenea, portul Medgidia este închis.

Pe aceeași temă