Noi cârpeli pe „autostrada muzeu” Lugoj-Deva. Fisurile uriaşe din asfalt au fost acoperite cu smoală

Data actualizării: Data publicării:
646x404 (6)
Sursa: adevarul.ro

Când nu știu cum să repare temeinic, drumarii recurg la cârpeli. Aşa se întâmplă şi pe autostrada Lugoj - Deva, unde fisurile uriașe din asfalt au fost acoperite cu smoală.

Este vorba despre lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (Ilia-Holdea), rămasă închisă în ultimele patru luni în urma unor probleme apărute la aparatele de reazem ale podului peste Mureș, deşi investiţia era finalizată în proporţie de 99%.

Compania a început reparaţiile în regie proprie, crăpăturile fiind acoperite cu smoală. Această porţiune de câteva sute de metru se află între lotul 3 şi lotul 2, care este în fază de licitaţie, astfel că, chiar dacă se va da drumul circulaţiei pe Ilia - Holdea, în zona unde s-au făcut acele reparaţii nu se va circula.

După expertize minuțioase, au fost găsite probleme la aparatele de reazem ale podului peste Mureș.

"Acest pod, chipurile avariat, este o noua bătaie de joc a CNAIR și MT la adresa românilor. Prin această operațiune de imagine, CNAIR încearcă să acopere decizia dezastruoasă de a ține închiși cei 21 de km de autostradă. Investițiile nu se fac pentru cetățeni, ci pentru orgoliul politicienilor de la MT și al funcționarilor de la CNAIR.”, susţin membrii asociaţiei.

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

În urmă cu patru zile, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, declara că lucrările la podul peste Mureş pe autostrada Lugoj-Deva lotul 3 se ridică la 80.000-100.000 de euro, că se vor finaliza în câteva zile şi că dacă experţii de la CESTRIN dau asigurări că acest obiectiv poate fi dat în trafic, cu restricţii de viteză, respectiv cu restricţii de tonaj, acest lucru se va întâmpla la sfârşitul acestui an.

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, un altfel de drum județean

Contractul pentru costrucția tronsonului de autostradă a fost reziliat la finalul lunii august, deși compania realizase 99 la sută din lucrări. Ca să nu rupă contractul, șefii transporturi au cerut extinderea garanției pentru toți cei 21 de kilometri de șosea de mare viteză la 10 ani, lucru care nu a fost acceptat de constructor.

Din banii popriţi din garanţia antreprenorului, CNAIR plăteşte aceste lucrări către o companie specializată, sigur, urmând ca, sub trafic, să lucrăm şi la remedierea deficienţelor constatate la drum şi la finalizarea celorlalte lucrări care sunt în afara părţii carosabile. Eu vreau - şi îmi doresc - ca acest obiectiv să fie dat în trafic în acest an. Nu m-am grăbit până când nu am avut toate informaţiile şi, când o să am inclusiv lucrările finalizate şi expertiza finalizată, o să anunţ public data la care dăm în trafic cei 21 de kilometri de pe tronsonul 3 Lugoj-Deva", a precizat Bode.

Ministerul Transporturilor a invocat calitatea proastă a lucrărilor. În replică, spaniolii au spus că lucrările sunt conforme, iar cei 21 de kilometri de autostradă pot fi deschiși traficului, dovadă fiind faptul că au fost acceptate de CNAIR care le-a achitat 94% din valoarea contractului de aproape 580 de milioane de lei.

Însă, în septembrie, pe acest lot a apărut o fisură în asfalt, cu o lungime de 15 metri și o lățime de un centimetru. Alte problemele constatate pe acest tronson de autostradă sunt legate de scurgerea apelor, dar și de utilizarea unor umpluturi în terasamente care nu sunt bune. Potrivit societății civile, toate aceste lucruri puteau fi remediate sub trafic.

Odată cu rezilierea contractului, Compania de Drumuri a renunțat și la garanția de patru ani oferită de constructor. Pentru a face rost de bani pentru lucrările de reparații, CNAIR a executat scrisoarea de garanție depusă de constructor și i-a aplicat penalități.

Compania spaniolă a contestat în instanță decizia de rezilierea contractului de de executare a garanției și a primit câștig de cauză în primă instanță. De la începutul anului și până în prezent autoritățile au inaugurat doar 22 de kilometri de autostradă. Asta deși, la începutul anului, autoritățile de la Transporturi promiteau 180 de kilometri, cifră care a fost revizuită apoi la 100 de kilometri.

Redactare G.M.

sursa foto: adevarul.ro

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum a arătat Romina Gingașu mireasă. Imagini de colecție de la nunta româncei cu miliardarul Piero Ferrari
Digi FM
Tudor Chirilă, după ce a certat un șofer în trafic: ”La asta se ajunge când nesimțirea și lipsa de eficiență...
Pro FM
Andrea Bocelli, dezvăluiri despre accidentul în urma căruia a rămas orb: „Acela a fost momentul când s-a...
Film Now
Lui Sean Penn i-a căzut cu tronc o tânără actriță din Republica Moldova. Săruturi în văzul lumii și plimbări...
Adevarul
Sectorul IT nu mai este „tigrul” economiei românești. „Când industria scade, serviciile sunt primele lovite”
Newsweek
Salariu minim european. Care români iau 650 lei în plus pe lună? Din ce lună?
Digi FM
De ce videoclipul personal în care Kate anunţă că a terminat chimioterapia marchează o abordare surprinzător...
Digi World
De ce doarme un japonez doar 30 de minute pe noapte. Face acest lucru de 12 ani încoace
Digi Animal World
Împerecherea unor elefanți, surprinsă de un fotograf. Momentul rar i-a fascinat pe internauți
Film Now
De ce a plâns Salma Hayek în timpul filmărilor cu Antonio Banderas la "Desperado". Ce relație au cei doi în...
UTV
Angelina Jolie si Salma Hayek au intors toate privirile la Festivalul Internatinoal de Film de la Toronto