Planul de modernizare a șoselei care înconjoară Capitala exclude șase kilometri care ar putea deveni un punct critic pe centură

Cristina Sbîrn
Lucrari pe tronsonul soselei de centura Bucuresti-Nord la intersectia DN1A cu Mogosoaia
În ce stadiu sunt proiectele privind autostrada de centură a Capitalei. FOTO: Agerpres

Compania de Drumuri bagă peste 1,3 miliarde de lei în modernizarea șoselei care înconjoară Capitala, dar nu prinde în planurile sale tronsonul dintre Autostrada Soarelui și pasajul de la intersecția cu Șoseaua Olteniței. Lăsați la o bandă pe sens, cei șase kilometri ar putea pe viitor să reprezinte principalul punct critic de pe centură, în condițiile în care restul șoselei va avea câte două benzi pe sens. 

Ca să rezolve o bună parte din problemele semnalate de șoferii, care tranzitează centura Capitalei, Compania de Infrastructură a dat drumul la proiecte pentru construirea de pasaje și modernizarea a zeci de kilometri de șosea. Valoarea celor aflate, atât în execuție, cât și în licitație, sare de 1,3 miliarde de lei.

Totuși, există o bucată de aproape șase kilometri pentru care șefii de la Drumuri nu au anunțat lucrări de modernizare. Este vorba despre tronsonul dintre Autostrada Soarelui și pasajul de la intersecția cu Șoseaua Olteniței.

Asta deși se vede după cozile de mașini că și pe acest sector mai este nevoie de două benzi, dar și de schimbarea asfaltului.

Reprezentanții Companiei de Drumuri au recunoscut, pentru Digi24, că nu au cerut bani europeni pentru ca și cei șase kilometri de drum să primească o față nouă, așa cum au făcut pentru restul proiectelor de pe centura Capitalei.

Ministerului Transporturilor spune că toate proiectele de modernizare a centurii Capitalei au la bază studiul orbitatelor Bucureștiului realizat de la Banca Europeană de Investiții (BEI) în perioada 2017-2018.

Potrivit acestui document, pe termen mediu, proiectele importante de investiții care să fluidizeze traficul din jurul Capitalei sunt:

- realizarea Autostrăzii de Centură a Capitalei (avem lucrări pe Autostrada de Centura Sud, n.red);

- finalizarea dublării centurii în partea de nord;

- dublarea centurii de sud între A1 (Autostrada București-Pitești) și DN5 (deci fără secțiunea dintre A2 și Șoseaua Olteniței);

De asemenea, studiul a considerat important și realizarea unor intersecții amenajate denivelat (adică noduri rutiere suspendate sau pasaje la Mogoșoaia, Berceni, Olteniței și Domnești) dar și realizarea unor drumuri radiale în plus spre București.

Prin urmare, deși și sectiunea dintre Șoseaua Olteniței și A2 va trebui la un moment dat dublată, s-a considerat că fiind mai important realizarea celor patru pasaje și noduri rutiere și pornirea lucrărilor la Autostrada de Centură.

Foto: Studiul BEI a stat la baza cererii de finanțare pe care CNAIR a trimis-o către Comisia Europeană.

Planuri concrete nu sunt nici pentru intersecțiile de pe această bucată de șosea, precum cea cu Splaiul Independenței, chiar dacă șoferii cer măsuri urgente.

Șofer: Probabil un sens giratoriu ar ajuta mult.

Reporter: Un semafor?

Semafor: Sau un semafor, da. Pentru că atunci când te asiguri din ambele părți este un pic periculos.

Șofer: E vai de capul nostru...

Reporter: Vă simțiți în siguranță când o treceți?

Șofer: Clar nu.

Reporter: Ce ar trebui aici?

Șofer: Un sens giratoriu, pasarele, orice.

Ca să stabilească ce măsuri trebuie luate pentru îmbunătățirea unor intersecții, precum cea cu Splaiul Independenței sau Strada Leordeni, șefii de la Drumuri vor să facă întâi un studiu de fezabilitate.

Fără lucrări de modernizare, pe porțiunea de șase kilometri va fi în câțiva ani principalul dop de pe centură, în condițiile în care pe restul șoselei se va circula la 4 benzi și vor exista pasaje la intersecțiile cu principalele artere rutiere, care leagă Capitala de localitățile limitrofe.

În prezent pe centura Capitalei sunt deschise patru șantiere pentru realizarea de pasaje sau noduri rutiere acolo unde șoseaua întâlnește importante drumuri locale.

Șantierele au dat peste cap total traficul

E nevoie de aproape o oră pentru a ajunge la intersecția de la Domnești venind dinspre Popești Leordeni. Șoferii speră că la finalul anului viitor vor scăpa de haosul de pe centură. Atunci ar trebui să fie gata lucrările la pasajele și nodurile rutiere de la Olteniței, Berceni și Domnești.

Șofer: Sper din tot sufletul să se întâmple asta. Lucruri se mișcă într-adevăr foarte bine.

Reporter: Care este cea mai grea porțiune din centură?

Șofer: Asta de aici. Tranzitez aproape zilnic Pipera-Domnești și asta este cea mai grea parte.

Otilia Nuncă, director în cadrul CNAIR: "Cu privire la Pasajul Oltenița au fost mai multe impedimente care au încetinit ritmul de execuție. În prezent stadiul fizic este pe la 16%, din cauza problemelor pe care le-am întâmpinat cu proprietarii care au refuzat să elibereze amplasamentul. Acolo am ajuns în situația executării silite. Avem mai multe dosare în instanță. Și mai avem o problemă cu un transformator care ține de unul dintre deținătorii de utilități electrice".

La pasajul de la Berceni, constructorul încă așteaptă autorizația de construire pentru porțiunea care se află în sectorul 4. Ea ar putea veni în mai. La Domnești, stadiul lucrărilor a ajuns la 22%.

Singurul pasaj care ar putea fi gata anul acesta este cel de la Mogoșoaia

Otilia Nuncă, director în cadrul CNAIR: "Stadiul fizic este la 42%, dar 42% vine din lucrările de infrastructură, care s-au terminat, dar grosul este la tablier și la suprastructură, ceea ce ne permite ca anul acesta să finalizăm lucrările. Termenul lui de execuție era în primăvara anului viitor".

2021 ar fi trebuit să fie anul în care Centura Capitalei mai căpăta două benzi pe sens pe o distanță de 11 kilometri. Lucrările pentru modernizarea tronsonului dintre DN2 și Autostrada spre Constanța și construirea sensului giratoriu suspendat de la Cernica, începute în mai anul trecut, ar fi trebuit terminate în august. Cum constructorul a realizat doar 6% din lucrări, este greu de crezut că șantierul va putea fi închis în 2022, darămite anul acesta.

Centura Capitalei are 72 de kilometri. Mai puțin de jumătate din centură are, în prezent, două benzi pe sens.

Editor : G.M.

Partenerii noștri
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level, m2digi24ro, stickyCookie
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Instagram instagram.com Vezi politica de confidenţialitate
csrftoken, ds_user_id, ig_did, ig_cb, mcd, mid, rur, shbid, shbts, urlgen
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cx_profile_timeout, cx_profile_data
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi politica de confidențialitate