Sari la conținut

Prețuri mai mari în magazine, din cauza... drumurilor proaste

Românii plătesc pentru drumurile proaste şi lipsa autostrăzilor. Asta susţin reprezentanţii firmelor de transport. Preţurile din magazine ar putea fi cu până la 20% mai mici, dacă tirurile cu marfă ar putea ajunge mai repede la destinaţie şi nu s-ar strica atât de des.

„Dacă, de la Bucureşti la Cluj, aş avea o viteză medie de 70 de kilometri la oră, mi-ar trebui 10 maşini. În situaţia în care eu am 48, înseamnă că am nevoie de 17 maşini, adică 17 şoferi, 17 investiţii în vehicule, 17 motoare consumatoare de combustibil, 17 camioane incarcate cu marfă”, explică Ion Lixandru, transportator.

Soluţia ar fi construcţia de drumuri moderne. Însă proiectele de investiţii sunt tărăgănate, atrag atenţia reprezentanţii companiilor. De exemplu, pentru drumul care leagă Aeroportul Otopeni de Autostrada Bucureşti-Ploieşti nu a fost desemnat nici până acum un constructor, deşi licitatia a fost lansată în decembrie 2016.

Iar acolo unde s-a gasit unul, ordinul de începere a lucrărilor se emite greu, aşa cum se întâmplă pentru tronsonul dintre Râşnov şi Cristian, unde contractul a fost semnat în toamna anului trecut. Lucrările nu au început încă.

Transportatorii cer şi urgentarea unor proiecte importante precum cel al autostrăzilor Sibiu-Piteşti şi Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. De altfel, acestea, alături de drumul expres dintre Craiova şi Piteşti sunt cerute insistent şi de investitori.

„De spus ne-au spus toți, toate guvernele, facem kilometri, inaugurăm...
Suntem deja la aproape 30 de ani de la trecerea la democrație și ce vedem? 570 de km de autostradă realizați în atâția ani”, spune Decebal Popescu, transportator.

Şeful de la Transporturi spune că anul acesta reţeua de autostrăzi a României va mai creşte un pic.

„Este vorba de 60 de kilometri care în cursul lui 2018 ar putea fi chiar şi recepţionaţi”, spunea în februarie Lucian Șova, ministrul transporturilor.

România are în prezent mai puţin de 750 de kilometri de autostradă, însă reţeaua de drumuri rapide nu leagă toate regiunile ţării. Iar din această cauză ne ocolesc şi turiştii.

 

„Turiștii străini ne ocolesc pentru că... de ce să vii în România, când un circuit în Transilvania și în Moldova îți ia câteva zile bune? Turiștii din vestul țării aleg să plece în țările din Occident, nu vor să-și mai petreacă
vacanțele în România”, susține Mihaela Drăghici, reprezentanta unei companii de turism.
O posibilă soluţie ar fi, spun transportatorii, creşterea limitei de viteză în localitate la 70 de kilometri la oră pe drumurile cu două benzi pe sens şi separatoare mediane, precum cel dintre Bucureşti şi Giurgiu.

Pe aceeași temă